|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۳۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰
در این دوره از جشنواره ۲۳ فیلم در بخش اصلی اکران خواهند شد که البته تنها ۱۹ فیلم در این بخش بر سر خرس طلایی و خرس‌های نقره‌ای با یکدیگر رقابت خواهند داشت.
شصت‌و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین با حضور صدها میهمان با نمایش فیلم «هیچ‌کس شب را نمی‌خواهد» با بازی «ژولیت بینوش» به عنوان فیلم افتتاحیه در کاخ برلیناله رسما آغاز شد.

 شصت و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم برلین به عنوان یکی از سه رویداد معتبر سینمایی جهان با حضور ۱۶۰۰ میهمان خارجی و داخلی در کاخ برلیناله گشایش یافت و «دیتر کاسلیک»، مدیر جشنواره، هیات داوران بخش رقابتی را به ریاست «دارن آرنوفسکی» کارگردان سرشناس آمریکایی معرفی کرد.

در مراسم افتتاحیه فیلمی از «ایزابل کواکست»، کارگردان اسپانیایی با عنوان «هیچکس شب را نمی‌خواهد» به نمایش گذاشته شد و اغلب عوامل این فیلم از جمله کارگردان و «ژولیت بینوش»، بازیگر اصلی فیلم نیز در این مراسم شرکت داشتند.

داستان فیلم افتتاحیه درباره زنی به نام ژوزفین پیری (همسر رابرت پیری، کاوشگر وکاشف معروف قطب شمال) است که برای پیوستن به همسرش سفری پرمخاطره‌ را در گرینلند (گروئنلند) آغاز می‌کند، ژولیت بینوش، نقش ژوزفین را بازی می‌کند.

به گزارش دویچه وله، در این دوره از جشنواره حضور سینماگران زن بارز است و ۱۱۵ فیلم از مجموع ۴۴۱ فیلم در این دوره به کارگردانی زنان ساخته شده‌اند، در تاریخ جشنواره فیلم «برلین» این دومین‌باری بود که فیلمی به کارگردانی یک زن، فیلم آغازین آن بود.

پیش از این یک بار دیگر در سال ۱۹۹۵ فیلم «وعده» ساخته «مارگارته فون تروتا» در روز گشایش جشنواره‌ی برلین به نمایش در آمده بود.

در این دوره از جشنواره ۲۳ فیلم در بخش اصلی اکران خواهند شد که البته تنها ۱۹ فیلم در این بخش بر سر خرس طلایی و خرس‌های نقره‌ای با یکدیگر رقابت خواهند داشت.

فیلم «تاکسی» ساخته جعفر پناهی نیز روز امروز (۶ فوریه/۱۷ بهمن) در بخش اصلی به نمایش گذاشته می‌شود، در حالی که در بخش رقابتی فیلم‌هایی نیز از کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، شیلی، لهستان، ویتنام و چین، گواتمالا، ژاپن وغیره شرکت دارند.

در این دوره از جشنواره ستارگان معروف سینما همچون «نیکول کیدمن»، «ناتالی پورتمن»، «هلن میرن»، «ژولیت بینوش»، «جیمز فرانکو»، «یان مک‌کلن»، «کیت بلانشت»، «بن کینگزلی»، «شارلوت گینزبورگ» و غیره حضور خواهند داشت.

همچنین فیلم «پریدن از ارتفاع کم» ساخته حامد رجبی امسال در بخش پانورامای برلین، «مادر قبل اتمی» به کارگردانی علی احمدزاده در بخش فروم و فیلم کوتاه «ماهی سرخ‌شده» به کارگردانی لیلا خلیل‌زاده نیز در بخش فیلم کوتاه «Generation» جشنواره برلین حضور خواهد یافت.

جشنواره بین‌المللی فیلم برلین در پایتخت آلمان از ۵ تا ۱۵ فوریه (۱۶ تا ۲۶ بهمن) میزبان صدها سینماگر و هزاران دوستدار سینما است.



منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین