|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۳۶۳۶۳۶
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۹
معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: قرارگاه پزشکی خانواده تشکیل شده و ما پزشکی خانواده را به عنوان یک بخش از کل در نظر می گیریم این کل نظام شبکه است.


معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: از پیک کووید رد شدیم و آمار بستری ها و فوتی های ناشی از کووید رو به کاهش است.

 حسین فرشیدی در نشست خبری خود که به مناسبت آغاز هفته سلامت برگزار شد، گفت: یکی از برنامه های بسیار مهم‌ در سال ۱۴۰۲ اجرای پزشکی خانواده در بخش شهری با حضور بیش از ۵۵ میلیون نفر است. این کار از اواخر سال قبل در شهرهای کوچک اجرا شد.

وی ادامه داد: دولت‌های گذشته و وزارت بهداشت در گذشته به صورت پایلوت این برنامه را شروع کردند اما به صورت پایلوت ماند.

معاون بهداشت وزیر بهداشت گفت: قرارگاه پزشکی خانواده تشکیل شده و ما پزشکی خانواده را به عنوان یک بخش از کل در نظر می گیریم این کل نظام شبکه است.

فرشیدی گفت: پزشکی خانواده دو هدف دارد یک هدف تقویت شبکه و هدف دوم سلامت برای همه است. در واقع ما از پزشکی خانواده به دنبال ارتقای سواد سلامت خانواده هستیم وقتی سواد سلامت جامعه ارتقا پیدا می کند منجر به خود مراقبتی می شود. خانواده ها سطح پایه نظام سلامت ما هستند‌.

وی ادامه داد: باید به جایی برسیم که هر ایرانی مراقب سلامت خود را بشناسد و برای این کار باید سیستم پزشکی خانواده اجرا شود. ما در روستا این مشکل را تقریبا حل شده می بینیم اما در شهرها باید تلاش بیشتری کنیم.ما باید بتوانیم مراقبان را مانند به ورزان آموزش دهیم تا یک ارتباط خوب با افراد خانواده داشته باشند و همکاری خوبی بین مراقب سلامت و خانواده شکل بگیرد.

او با بیان اینکه باید با بیماری های غیر واگیر مقابله کنیم گفت: الان پرفشاری، خون، چاقی و ... اهمیت دارد و اهمیت این موارد در خانواده از بین رفته است. ما می توانیم مقدار زیادی از بیماری های غیرواگیر که در راس آن بیماری های قلب و عروق است را کاهش دهیم.می توانیم آمار تلفات تصادفات را کاهش دهیم و همه این موارد از موضوعاتی است که در هفته سلامت به آن می پردازیم.

وی ادامه داد: از پیک کووید رد شدیم و آمار بستری ها و فوتی های ناشی از کووید رو به کاهش است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین