|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۷
کد خبر: ۳۶۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۲
نماد تولید ملی تسلیحات دفاعی ما است، موشک نقطه زن، رادار‌ها و تجهیزات لیزری و الکترونیکی است که در حصار تحریم ها، زمین و هوا و دریا را از دشمن می‌گیرند، نه پراید بی خاصیتی که به قاتل مردم تبدیل شده است. هر زمان عرصه بر شما تنگ می‌شود، از امتیازخواهی نمایندگان صحبت کردید، سوال ما این است که شما چگونه به خود اجازه داده اید که بزرگترین امتیاز این ملت یعنی سرمایه اجتماعی را منهدم کنید و به کسی پاسخگو نباشید؟

خانه ملت: نماینده مردم ایلام در مجلس، گفت: قیمت بسیاری از خودرو‌های بی کیفیت که به بالای یک میلیارد تومان رسیده، کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است. مابه التفاوت این قیمت‌ها به جیب کدام نانجیبی می‌رود که سرمایه اجتماعی مردم را منهدم کرده است.

سارا فلاحی در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان طرح استیضاح سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت، در موافقت با این استیضاح خطاب به نمایندگان گفت: روزگاری نه چندان دور با دستان خالی از حریم این کشور دفاع کردیم و امروز نوبت شماست که حافظان و مدافعان حرم عدالت، امنیت و رضایت مردم باشید. امروز نوبت من و شماست که حافظان این سرزمین ثروتمند باشیم، سرزمینی که ستون‌های ثروت آن در خون شهیدان و در راهبری ولایت است.

نماینده مردم ایلام، ایوان، چرداول، مهران و ملکشاهی و سیروان در مجلس یازدهم ادامه داد: فلسفه استیضاح، کمک به دولت است برای آنکه گلوگاه‌های حساس آن از مدیران ناکارآمد و کارنابلد پاک شود، هر چند همواره و در فصل استیضاح، مجلس مورد آماج حملات و تخریب‌های ناجوانمردانه قرار می‌گیرد و کسانی که می‌خواهند صندلی‌های قدرت خود را بر خاک ذلت بنشانند و ماندگار بمانند، شأن نمایندگان مجلس را خاک می‌کنند، اما این‌ها باعث نمی‌شود که ما مسئولیت تاریخی خود را فراموش کنیم. امروز همان بزنگاه مهمی است که مردم بیرون از صحن مجلس منتظر هستند تا مسئولیت تاریخی خود را انجام دهیم.

وی افزود: امروز ما موظفیم از ابزار قانونی خود استفاده کنیم و کسانی که بانیان وضعیت موجود عرصه خودروسازی هستند را به پای میز محکمه پاسخگویی بکشانیم، کسانی که مردم را به این باور رسانده اند که مافیا بخشی از دولت است، چون به زیست مسالمت آمیز با مافیا رسیده اند و حتی استیضاح خود را در یک فرافکنی، کمک به مافیا می‌دانند تا ما باور کنیم آن‌ها در مقابله با مافیا قرار گرفته اند، این چگونه مقابله با مافیایی است که قیمت پراید بی خاصیت سر به فلک کشیده، اگر با دلار ۵۰ هزار تومانی نیز محاسبه کنیم، قیمت بسیاری از خودرو‌های بی کیفیت که به بالای یک میلیارد تومان رسیده، کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان است. مابه التفاوت این قیمت‌ها به جیب کدام نانجیبی می‌رود که سرمایه اجتماعی مردم را منهدم کرده است.

فلاحی تصریح کرد: افتخار وزارت صمت این است که تولید ملی را ۴۰ درصد افزایش داده است! چه کسی به شما اجازه داده ۴۰ درصد به قاتلان خاموش مردم اضافه کنید؟ چه کسی به شما اجازه داده است شرایط را به سمت و سویی ببرید که مردم نگران باشند؟ شما از تولید ملی صحبت می‌کنید، این چه تولید ملی است که هرزمان دشمنان این ملت فتلیه تحریم را بالا می‌کشند، بازار شما زیر و رو می‌شود. نماد تولید ملی تسلیحات دفاعی ما است، موشک نقطه زن، رادار‌ها و تجهیزات لیزری و الکترونیکی است که در حصار تحریم ها، زمین و هوا و دریا را از دشمن می‌گیرند، نه پراید بی خاصیتی که به قاتل مردم تبدیل شده است. هر زمان عرصه بر شما تنگ می‌شود، از امتیازخواهی نمایندگان صحبت کردید، سوال ما این است که شما چگونه به خود اجازه داده اید که بزرگترین امتیاز این ملت یعنی سرمایه اجتماعی را منهدم کنید و به کسی پاسخگو نباشید؟

وی خطاب به معاون اول رئیس جمهور افزود: امروز صرفاً استیضاح وزیر صمت نیست، امروز استیضاح همه کسانی است که پشت وزرای ناکارآمد هستند، انتظار داریم که حمایت دولت از برخی وزرا گرفته شود، زیرا شما باید در میان مردم برای خود سرمایه ایجاد کنید.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به وزیر صمت عنوان کرد: شما در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کردید که کاره‌ای نیستید و یکی از آن ۲ هزار نفری هستید که در زمینه خودرو تصمیم می‌گیرند! شما که کاره‌ای نیستید، چرا بر صندلی قدرت همچنان تکیه زده اید؟ ما مدیران مقتدر و مستقل می‌خواهیم، کسانی را می‌خواهیم که بتوانند با مافیا مقابله و خود را هزینه کنند. ما امروز رزمنده می‌خواهیم نه کسانی که بر بزمِ بزم‌گیرندگان نشسته باشند. کسانی را می‌خواهیم که بازار آشفته، سرازیر گشته و پریشان خودرو را مدیریت کنند. پشت دیوار‌های این مجلس ۸۶ درصد مردم که موافق این استیضاح هستند، منتظرند تا ما تصمیم تاریخی بگیریم. امروز به مردم شبیخون زده شده و دست در جیب مردم شده است و قصد دارند قسر در بروند، متاسفانه برخی از مسئولان حوزه اجرا همواره زحمات شما نمایندگان را به مسلخ اهمال و بی توجهی خود می‌برند و با عرض تاسف باید بگویم که بخشی از رفتار غیرکارشناسی ناشی از مصلحت اندیشی‌ها و فهم اشتباه ما از همراهی با دولت است.

فلاحی گفت: ما همراه با دولت هستیم تا جایی که مسئولان آن کارآمد باشند، متاسفانه اهمال‌ها باعث شده، زمان برائت مسئولان این وضعیت دراز باشد و دست و پای مشتاق آن‌ها کوتاه شود، امروز من و شما باید شرایطی را ایجاد کنیم که مردم بپذیرند ما نمایندگان آن‌ها هستیم، بپذیرند که ما مخالف آشفتگی بازار خودرو هستیم، بپذیرند که ما عملاً در برابر با مافیا قرار گرفته ایم، همانگونه که فرماندهان و سربازان دیروز، خود را قربانی این سرزمین کردند، ما به مدیرانی نیاز داریم که در برابر مافیا قرار بگیرند، وهن جمهوری اسلامی است که ساختار نظامی که تمام دشمنان را زمین گیر کرده، اعلام کنیم مافیای خودرو نفس آن را بریده است، نظام ما توان مقابله دارد به شرط آنکه برخی کارگزاران ناکارآمد را خارج کنیم از گردونه مسئولیت، زیرا من و شما در قبال مردم مسئولیت داریم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم گفت: امروز اگر به درستی تصمیم نگیریم، قطعاً مرگ مجلس را رقم زده ایم، چون مردم باید در مورد ما قضاوت کنند و مردم امروز جیب هایشان خالی شده، امروز خودرو و بازار خودرو به یکی از نماد‌های تقلیل یا افزایش سرمایه اجتماعی تبدیل شده است. من و شما برای افزایش سرمایه اجتماعی مسئولیت داریم، بنابراین این تصمیم تاریخی را امروز بگیریم، ما بحث شخصی با کسی نداریم، ما با شخصیت حقوقی افراد کار داریم، با ساختار غلطی که ایجاد شده است، با قصر در رفتن، با سر بزنگاه مسئول تراشیدن برای حوادث مختلف، مشکل داریم. ما امروز نماینده مردم هستیم. همه سوابق ما را می‌دانند، می‌دانند که اهل امتیازگیری نیستیم و به دنبال مقابله نیستیم، زیرا در پیشگاه خداوند قسم خورده ایم که حافظ انقلاب باشیم، بنابراین امروز چشم مردم به این مجلس است و نمایندگان وظیفه تاریخی خود را باید انجام دهند.

فلاحی عنوان کرد: در حوزه‌های انتخابیه شما، مردم نگران هستند، مردم امروز از ما سوال می‌پرسند که اگر نماینده ما هستید، پس باید حافظان امنیت خاطر ما باشید، امروز بازار خودرو یکی از عوامل انهدام آرامش خاطر و ناامنی فکری، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی ما است، بنابراین مطمئن هستیم اگر تصمیم تاریخی امروز بگیریم، حداقل تلنگری خواهد بود به دولت. از رئیس جمهور درخواست داریم با مجلس همراهی کند و این حق را به مجلس بدهد که به دولت کمک نماید برای زدودن دولت از کسانی که نمی‌دانند و نمی‌توانند. امیدواریم از در این صحن که بیرون می‌رویم، به عنوان نمایندگان سرفراز مردم گردن فراز بگیریم و به مردم اعلام کنیم که ما نمایندگان واقعی شما هستیم.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین