|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۶۳۴۲۶
تاریخ انتشار: ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
دستگاه قضایی آخرین ایستگاه برای برخورد با هنجارشکنان است. دستگاه های مربوطه باید به تکالیف خود عمل کنند. در این رابطه از نظر مقررات قانونی خلأیی وجود ندارد. همانند ماده ۲۱۵، قانون ۲۳ مجازات اسلامی و... موازین قانونی برای برخورد با هنجارشکن مشخص است.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه در خصوص اقدامات این قوه برای مقابله با کشف حجاب گفت: در بحث عفاف و حجاب به صورت شفاف نکاتی را اشاره داشتیم. بنظر می رسد که دیگر ابهامی وجود نداشته باشد. فرمایشات مقام معظم رهبری به صراحت ابعاد و زوایای موضوع را مشخص کرد است که کشف حجاب هم حرام سیاسی و هم حرام شرعی است که باید با برنامه جامع در این خصوص اقداماتی صورت گیرد.با این حال در راستای خنثی سازی حرکات دشمن ما باید قدم مثبت برداریم‌.

وی ادامه داد: دستگاه قضایی آخرین ایستگاه برای برخورد با هنجارشکنان است. دستگاه های مربوطه باید به تکالیف خود عمل کنند. در این رابطه از نظر مقررات قانونی خلأیی وجود ندارد. همانند ماده ۲۱۵، قانون ۲۳ مجازات اسلامی و... موازین قانونی برای برخورد با هنجارشکن مشخص است.

سخنگوی قوه قضائیه بیان کرد: ریاست قوه قضاییه همواره این موضوع را مورد تاکید قرار داده است که مسئله حجاب، مسئله فرهنگی است و دستگاه های مختلف و مراکز فرهنگی تکلیف دارند‌. قوه قضاییه به ماموریت خود ادای تکلیف خواهد کرد و سایر دستگاه ها نیز باید مسؤولیت خود را اجرا کنند اما آنچه امروز شاهد هستیم بیانگر کوتاهی ها در زمینه فرهنگی است‌. مقابله با مقوله های ضدفرهنگی با راهکارهای فرهنگی انجام می شود اما زمانی که هنجارشکنی منجر به قانون شکنی شود، تکالیف قانونی خود را محکم و استوار انجام خواهیم داد. همچنین انتظار داریم تمامی دستگاه ها همراه باشند.

ستایشی اظهار کرد: اگر با برنامه ریزی، همدلی و هم افزایی اقدامات انجام شود، حتما به موفقیت خواهیم رسید. مردم ما متدین هستند و این امر را در راهپیمایی روز قدس، ۲۲ بهمن و شب های قدر شاهد بودیم. مردم ما هوشمندانه و دقیق عمل می کنند و جایی برای بهره برداری دشمنان اسلامی نمی گذارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین