|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵
کد خبر: ۳۶۳۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶
مجلس عوام ژاپن پنجشنبه با تصویب قطعنامه ای بر علیه تروریسم، جنایت تروریست های داعش در قتل دو گروگان ژاپنی را محکوم و آنرا ˈغیر انسانی و نفرت انگیزˈ خواند.
خبرگزاری کیودو پنجشنبه از توکیو گزارش داد که نمایندگان مجلس در قطعنامه خود تاکید کردند که اعمال تروریستی به هر دلیل و منظوری که صورت گیرد قابل توجیه نیست و مردم ژاپن قاطعانه تروریسم را تقبیح می کنند.

در این قطعنامه ضمن محکومیت شدید اقدام تروریست های داعش نمایندگان مجلس ژاپن اعلام کردند که ˈمردم ژاپن هرگز تروریسم را تحمل نخواهند کردˈ.

ˈداعش ظرف کمتر از سه هفته دو تبعه ژاپنی به نام های ˈهارونا یوکاواˈ 42 ساله و ˈکنجی گوتوˈ 47 ساله را به قتل رساند.

تلاش های ژاپن با همکاری اردن جهت آزادی این افراد به نتیجه نرسید. .

قانون گزاران مجلس ژاپن در این قطعنامه خواهان افزایش کمک های بشردوستانه دولت این کشور به کشورهای آفریقایی و خاورمیانه و تقویت همکاری های بین المللی علیه تروریسم شدند.

نمایندگان مجلس همچنین از دولت خواستند تا با اتخاذˈ اقدامات ممکنˈ سلامت اتباع ژاپنی در داخل و خارج از خاک ژاپن را تامین کند.

تروریست های داعش پیس از اعدام دو تبعه ژاپنی خواستار 200 میلیون دلار باج شده بودند که پس از برآورده نشدن این درخواست،خواستار مبادله ˈساجده الریشاویˈ تروریست عراقی که در اردن زندانی بود با ˈگوتوˈ روزنامه نگار ژاپنی شدند .

اردن نیز خواستار آزادی ˈمعاذ الکسائسبهˈ خلبان اسیر 26 ساله اردنی شده بود که گرفتار تروریست ها بود.

درپی سوزاندن این خلبان از سوی تروریست های داعش، اردن تروریست عراقی را اعدام کرد.

در قطعنامه ژاپن نمایندگان آن کشور از اردن و دیگر کشورهایی که همبستگی قوی خود را با آن کشور ابراز و برای تامین آزادی گروگان ها همکاری کرده بودند عمیقا قدردانی کرده اند

این قعطنامه بنابر درخواست ˈحزب لیبرال دموکراتیکˈ و ˈکومه ییتوˈ که در ائتلاف حاکم شرکت دارد تنظیم شد. مجلس شورای ژاپن فردا قطعنامه مشابهی را مورد تصویب قرار خواهد داد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین