|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۵۱
کد خبر: ۳۶۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۰
تارنمای محافظه کار برایتبارت در آمریکا، با اشاره به محتوای احتمالی توافق تهران و 1+5 نوشت: با این توافق، ایران به 80 درصد خواسته های خود می رسد در حالیکه ایالات متحده تنها به 20 درصد از آنچه از آغاز دنبال می کرد، خواهد رسید.
برایتبارت نوشت: بر اساس گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری آسوشیتدپرس، در توافقی که احتمالا میان تهران و 1+5 شکل خواهد گرفت، ایران می تواند بیشتر از 10 هزار سانتریفیوژ خود را در تاسیسات اتمی اش حفظ کند.

این در حالی است که مقام های آمریکایی، در آغاز، خواستار فعالیت تنها 2 هزار سانتریفیوژ در ایران بودند. در میانه راه نیز مقام های واشنگتن پیشنهاد حفظ 4 هزار و پانصد سانتریفیوژ را به ایران دادند، اما اکنون صحبت از این است که ایران بیشتر سانتریفیوژهای نصب شده اش را حفظ کند و به کار گیرد.

بر اساس برآورد برایتبارت، توافقی که کلیات آن به بیرون درز پیدا کرده است، می تواند تامین کننده 20 از نظرات آمریکا و 80 درصد از خواسته های ایران باشد.

بنیامین نتانیاهو قرار است ماه آینده با حضور در کنگره آمریکا، نمایندگان را متقاعد کند که توافق هسته ای با ایران را تپذیرند. گروهی از نمایندگانِ دموکراتِ کنگره ضمن ابراز ناخشنودی از سفر آینده نتانیاهو، دیروز در دیدار با سفیر تل آویو رسما از او خواستند که یا نتانیاهو فعلا به آمریکا نیاید و یا جایی غیر از کنگره را برای حضور انتخاب کند.

در گزارش برایتبارت، اعتراف شده است که ایران همزمان با مذاکره، به افزایش توانمندی های علمی و حضور منطقه ای اش ادامه می دهد.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین