کد خبر: ۳۶۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷
رهبر جامعه کلیمیان ایران با اشاره به احترام ویژه همه ادیان توحیدی به پیامبر اسلام (ص) گفت: اهانت کنندگان به پیامبر اسلام (ص) به خود اهانت کردند.
ماشا الله گلستانی نژاد روز پنجشنبه در همایش ادیان توحیدی دراصفهان گفت: حضرت رسول (ص) فرستاده خدا و دارای جایگاهی رفیع و بلند مرتبه است و توهین به ایشان از جایگاه ایشان نمی کاهد.

وی خطاب به کسانی که داعیه آزادی بیان دارند، گفت: اولین قدم آزادی بیان عزت گذاشتن و احترام گذاشتن به پیامبران الهی است.

وی با بیان اینکه رفتار و کردار کلیمیان نشات گرفته از دستورات تورات حضرت موسی (ع) است، تاکید کرد: همه ادیان توحیدی معتقد به خدای واحد هستند و کسی مشرک نیست.

رهبر جامعه کلیمیان ایران افزود: به عنوان رهبر کلیمیان ایران قسم می خورم که در جمهوری اسلامی ایران بهترین آزادی را برای ما فراهم کرده است.

وی با تبریک ایام دهه فجر، اظهار کرد: آزادی در جمهوری اسلامی ایران به گونه ای است که من به عنوان یک کلیمی می توانم زیر سایه اسلام به خوبی بر اساس قوانین مذهبی خود عمل کنم.

گلستانی نژاد گفت: جامعه کلیمی در برخی از برنامه های دینی مانند ازدواج و طلاق با اسلام اشتراکات زیادی دارد.

وی خاطر نشان کرد: هر کس در جامعه دینی را انتخاب کرده است در حالی که منشاء همه ادیان یکی است و با ظهور حضرت مهدی (عج) همه اختلاف های ظاهری کنار خواهد رفت.

رهبر جامعه کلیمیان ایران با اشاره به پیشینه 2700 ساله سکونت کلیمیان در ایران افزود: ایران وطن عزیز ما ست و بهتر از ایران جایی برای سکونت پیدا نخواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بشر اشرف مخلوقات است، افزود: پیام ادیان این است که ما با رافت و رحمت در کنار هم زندگی کنیم.

همچنین رییس مرکز پاسخگویی به سئوالات دینی نیز در این همایش از جایگاه هیات ریسه همایش گفت: دنیای امروز به واسطه دوری از معنویت به سمت زشتی و بیراهه رفته است.

مخدومی با اشاره به رشد فناوری گفت: بشر به جای اینکه بازیگر فناوری باشد بازیچه فناوری شده است.

وی خاطر نشان کرد: راه نجات بشریت بازگشت به دین و معنویت است.

ششمین همایش بین المللی ادیان توحیدی صبح روز پنجشنبه دراصفهان آغاز به کار کرد.

به گزارش ایرنا، در این همایش بین المللی نمایندگان دین اسلام و پنج اقلیت ارمنی، آشوری، کلیمی، زرتشتی و صابئین حضور دارند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین