کد خبر: ۳۶۳۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی فشارهای ناشی از اعتصاب‌ها و تظاهرات‌های گسترده در طول ۱۶ هفته اخیر، در اواخر مارس اعلام کرد طرحش را تا دوره تابستانی کنست (پارلمان این رژیم) که ۳۰ آوریل جاری آغاز می‌شود و سه ماه ادامه دارد، به حالت تعلیق در می‌آورد تا زمانی که گفت‌وگویی با اپوزیسیون انجام شود؛ اما هرگز آن را رها نخواهد کرد.

رئیس رژیم صهیونیستی درگیری‌های جاری در ارتباط با طرح جنجالی اصلاح دستگاه قضایی را خطرناک‌ترین بحران داخلی این رژیم از زمان تشکیل دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در مصاحبه‌ای ویژه با روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اظهار کرد: "فکر می‌کنم بحران فعلی در واقع خطرناک‌ترین بحران در تاریخ ما است، خطرناک‌ترین بحران از زمان تشکیل دولت، این بحران داخلی بسیاری از بخش‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد".

رئیس رژیم صهیونیستی در ادامه گفت که "بسیاری از طرف‌ها از او خواستند از سمت خود به عنوان رئیس رژیم استعفا دهد زیرا تبلیغاتی وجود دارد که مخالفت‌ها و اعتراضات گسترده‌ای علیه‌اش وجود دارد".

هرتزوگ در ادامه ضمن تاکید بر مخالفت با این درخواست‌ها مدعی شد که "از اعتبار بالایی در میان شهروندان اسرائیلی از تمامی گروه‌ها برخوردار است".

سمت ریاست دولت در رژیم صهیونیستی یک پست افتخاری است و او اختیارات سیاسی گسترده‌ای ندارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی فشارهای ناشی از اعتصاب‌ها و تظاهرات‌های گسترده در طول ۱۶ هفته اخیر، در اواخر مارس اعلام کرد طرحش را تا دوره تابستانی کنست (پارلمان این رژیم) که ۳۰ آوریل جاری آغاز می‌شود و سه ماه ادامه دارد،  به حالت تعلیق در می‌آورد تا زمانی که گفت‌وگویی با اپوزیسیون انجام شود؛ اما هرگز آن را رها نخواهد کرد.

این طرح جنجالی اختیارات مسؤولان دادگاه عالی رژیم صهیونیستی را محدود کرده و به ائتلاف دولتی حاکم اجازه کنترل بر کمیته انتخاب قضات را می‌دهد.

هرتزوگ بلافاصله پس از تعلیق طرح، میزبانی از نشست‌های گفت‌وگو میان احزاب ائتلاف و اپوزیسیون را جهت نزدیک کردن دیدگاه‌ها اعلام کرد.

یائیر لاپید، رئیس اپوزیسیون رژیم صهیونیستی و برجسته‌ترین چهره آن که قبلا نخست وزیر نیز بوده، مدعی شد که "طرح اصلاح دستگاه قضایی به شکل فعلی‌اش به منزله پایان دموکراسی و آغاز دوره دیکتاتوری در این رژیم است"، او در ادامه نیز این طرح را کودتای خودکامه توصیف کرد.

اما نتانیاهو مدعی است که هدف از طرحش برقراری دوباره تعادل میان مسؤولان است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین