کد خبر: ۳۶۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
معاون اقتصادی وزارت اقتصاد گفت: ۲ مورد عرضه نفت خام در بورس انرژی وجود داشت اما دیدیم که جذابیتی برای خرید آن نبود، به همین دلیل در ماده ٢٣ الحاقیه لایحه خروج از رکود سعی کردیم موانع را برای عرضه نفت خام در بورس انرژی برداریم؛ به همین دلیل اعلام کردیم قیمت نفت خام می‌تواند ٢ درصد کمتر از قیمت فوب خلیج فارس باشد که این موضوع می‌تواند به فروش نفت خام کمک کند.
به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، معاون اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارائی در نشست خبری به میزبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی در ایام دهه فجر اظهار داشت: این وزارتخانه در پی خروج از رکود و رونق در بخشهای مختلف اقتصادی کشور است.
 
وی در مورد نقش بورس انرژی در لایحه خروج از رکود غیر تورمی و تاثیر آن در توسعه صنعت نفت گفت: با برنامه ریزی های انجام شده تلاش کرده ایم بورس انرژی را راه‌اندازی کنیم تا از این مسیر بتوانیم افزون بر فروش برق و فرآورده‌های نفتی، نفت خام را نیز عرضه کنیم.
 
محمدی ادامه داد: ٢ مورد عرضه نفت خام در بورس انرژی وجود داشت اما دیدیم که جذابیتی برای خرید آن نبود، به همین دلیل در ماده ٢٣ الحاقیه لایحه خروج از رکود سعی کردیم موانع را برای عرضه نفت خام در بورس انرژی برداریم؛ به همین دلیل اعلام کردیم قیمت نفت خام می‌تواند ٢ درصد کمتر از قیمت فوب خلیج فارس باشد که این موضوع می‌تواند به فروش نفت خام کمک کند.
 
وی ادامه داد: امیدواریم با تائید شورای نگهبان، مصوبه مجلس بتواند مسیر را برای توسعه اقتصادی کشور تسهیل کند.
 
معاون وزیر اقتصاد افزود: میان واژه اقتصاد زیرزمینی، اقتصاد سیاه، اقتصاد غیررسمی و اقتصاد سایه ای، تفاوت وجود دارد و برآورهای متعددی از رقم اقتصاد سیاه است؛ به طوری که از ٥ تا ٢٠ درصد برآورد می شود.
 
محمدی، مقررات زدایی و بهبود فضای کسب و کار را از راه های رفع اقتصاد سیاه دانست و اظهار کرد: دولت در این زمینه ها اقدامات جدی در دستور کار دارد.
 
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد در باره بهبود رتبه شرایط ایران در حوزه کسب و کار گفت: رتبه ایران در کسب و کار ١٥٢ بود که با مکاتباتی که بانک جهانی داشتیم این رتبه به ١٣٠ بهبود پیدا کرد.
 
وی ادامه داد: در  مسیر اجرای بهبود فضای کسب و کار مواردی را نیز در حال اصلاح هستیم که می‌تواند به این موضوع کمک کند.
 
محمدی در ادامه با اشاره به مباحث دیگری در بهبود فضای کسب و کار گفت:‌ اقدامات خوبی در حوزه تسهیل صدور مجوزها گرفته شده است که بیش از ٢ هزار درخواست برای ثبت مجوز وجود داشت که از این تعداد در سایت ایران بیش از ١٢٠٠ مجوز احصا شد.
 
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد تصریح کرد: با احصای مجوزهای یاد شده، با کمک دیگر دستگاه‌ها وارد حذف مجوزهای غیر ضروری خواهیم شد که این کار کمک زیادی به تنفس اقتصاد می‌کند.
 
محمدی با اشاره به اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بین مجلس و رئیس جمهور و قوه قضائیه می‌‌خواهیم مجوزهای غیر ضروری را باطل کنیم که این کار می‌تواند شرایط کسب و کار را نیز بهبود بخشد.
 
معاون اقتصادی وزیر اقتصاد تصریح کرد: نتیجه اجرای طرح جامع مالیاتی افزایش درآمدهای مالیاتی است که می‌تواند به اقتصاد رسمی ما کمک کند، اما ما نباید مقررات و مراقبت‌های مقرراتی خود را نادیده بگیریم؛ بلکه این مورد نیز بسیار مهم است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین