|
|
امروز: شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۳
کد خبر: ۳۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۹
دبیر اجرایی اتاق بازرگانی قزوین گفت: در راستای جذب سرمایه‌گذاران خارجی به قزوین و ایجاد بسترهای مناسب تجاری برای آن‌ها، مشکلات حمل و نقل تجاری در قزوین برطرف می‌شود.
مجید کوروش‌زاده عصر امروز در جمع سرمایه‌گذاران خارجی و ایرانی اظهار داشت: به منظور ایجاد اعتماد و انگیزه در سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه تجار ترکیه، در راستای رفع مشکلات حمل و نقل تجاری در قزوین تاکنون فعالیت‌هایی متنوعی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت اقتصادی بین دو کشور ایران و ترکیه به خوبی استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: با وجود مشترکات فرهنگی، مذهبی و تاریخی که بین دو کشور وجود دارد، از ظرفیت‌های اقتصادی آن‌ها به خوبی استفاده نشده است که باید برای رفع این موضوع مهم چاره‌ای اندیشیده شود.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی قزوین اظهار کرد: ایران و ترکیه در وضعیتی قرار دارند که در مسیر پیشرفت حرکت می‌کنند و در این راستا می‌توانند شرایط مناسبی را برای یکدیگر فراهم آورند.

کوروش‌زاده با بیان اینکه دو کشور ایران و ترکیه با استفاده از ظرفیت های یکدیگر می توانند به پیشرفت های خوبی دست یابند، بیان کرد: کشور ترکیه می‌تواند از طریق کشور ایران به بازارهای مناطق آسیایی و خاورمیانه دست پیدا کند و همچنین کشور ما نیز در مقابل فرصت این را می‌یابد که به بازارهای اروپایی ورود پیدا کند که البته دولت نیز در این راستا گام‌های موثری را برداشته است.

وی با بیان اینکه در استان قزوین نیروهای متخصص و ارزانی وجود دارد، خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاران خارجی و ترک می‌توانند با سرمایه‌گذاری در استان قزوین از ظرفیت این نیروها برای دست‌یابی به سود و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای استفاده کنند.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی قزوین با اشاره به شرایط مطلوب سرمایه‌گذاری در استان تصریح کرد: وجود راه‌آهن و جاده‌های مناسب و قرار گرفتن استان قزوین در مسیر شمال به جنوب و غرب به شرق ماشین‌های ترانزیت موجب شده است که قزوین شرایط ویژه‌ای را برای سرمایه‌گذاری پیدا کند و این موضوع باید برای سرمایه‌گذاران خارجی و ترک بسیار حائز اهمیت باشد.

کوروش‌زاده عنوان کرد: همچنین پیگیری لازم در رابطه با استفاده کشور ایران از منطقه آزاد تجاری ترکیه مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

دبیر اجرایی اتاق بازرگانی قزوین گفت: در راستای جذب سرمایه‌گذاران خارجی به قزوین و ایجاد بسترهای مناسب تجاری برای آن‌ها، مشکلات حمل و نقل تجاری در قزوین برطرف می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین