|
|
امروز: جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
کد خبر: ۳۶۳۰۷۸
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
سردار ذوالقدر در پایان خاطرنشان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس ما لحظه‌ای به برادران عراقی به چشم اسیر نگاه نکردیم بلکه آن‌ها با اسلام آشنا شدند و پس از تبادل اسرا، اکنون آن‌ها در سمت‌های مختلف در عراق کار می‌کنند و فرزندان شما را به عنوان برادر می‌دانند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران گفت: صهیونیست‌های کودک‌کش به همت جوانان انقلابی در هیچ جای دنیا آرامش و آسایش ندارند و جای امنی برایشان باقی نمانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، آئین یادواره شهدا و جانبازان مدافع حرم و مدافع امنیت پاکدشت به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) با تقدیر و تجلیل از ۱۷۸ خانواده ایثارگر برگزار شد.

سردار احمد ذوالقدر شامگاه چهارشنبه در یادواره شهدا و جانبازان مدافع حرم و مدافع امنیت که به میزبانی مصلی امام خمینی (ره) پاکدشت برگزار شد، با اشاره به برخی ناهنجاری‌های اجتماعی کنونی در جامعه اظهار داشت: برخی کج فهمی می‌کنند و نمی‌دانند که ما برای خاک و حوزه سیاسی هیچ کشوری نجنگیدیم ما برای پیروزی اسلام در مقابل سپاه تا دندان مسلح کفر جنگیدیم.

وی با اشاره به برخی شبهه افکنی دشمنان در مسیر دفاع از حرم آل الله افزود: در جنایت‌های وحشیانه دشمنان مفهوم کفر را می‌توان دید، آرمان‌های شهدا، جانبازان و ایثارگران مدافع حرم را بدانید و به دام مطالب پوچ دشمنان نیفتید، زیرا که دشمن در فرافکنی و انحراف فکر‌ها می‌تواند بر منطق شما جوانان حکومت کند.

فرمانده سپاه سیدالشهدا استان تهران در ادامه گفت: امروز فلسطین از اسلام کمک می‌خواهد و از مسلمانان یاری می‌گیرد و به برکت دفاع فرزندان شهدای ایران سنگ فلسطینی‌های مظلوم به موشک‌هایی تبدیل شده که گنبد آهنین اسرائیل را از بین برده و صهیونیست‌های کودک‌کش به همت جوانان انقلابی در هیچ جای دنیا آرامش و آسایش ندارند و جای امنی برایشان باقی نمانده است و امروز ترس و وحشت میزبان صهیونیست‌ها شده و سپر گنبد آهنینشان به همت جوانان مدافعان حرم و مقاومت از هم گسسته شده است.

سردار ذوالقدر در پایان خاطرنشان کرد: در ۸ سال دفاع مقدس ما لحظه‌ای به برادران عراقی به چشم اسیر نگاه نکردیم بلکه آن‌ها با اسلام آشنا شدند و پس از تبادل اسرا، اکنون آن‌ها در سمت‌های مختلف در عراق کار می‌کنند و فرزندان شما را به عنوان برادر می‌دانند.

سیره شهدا در عملکرد خانواده شهدا نهفته است

محسن اردستانی فرماندار پاکدشت در ادامه جلسه با اشاره به اهمیت شناخت سیره شهدا برای آشنا کردن نسل جدید اظهار داشت: اگر امروز جوانی با سؤال‌های پاسخ داده نشده به دام دشمن می‌افتد و منطق بی‌پاسخی را پیش می‌گیرد به دلیل نشناختن سیره شهداست.

وی افزود: باید نوجوان و جوان ما شهدای هر محله را به‌خوبی بشناسند و بدانند برای چه آرمانی پای در میدانی گذاردند که می‌دانستند راه بازگشت ندارند، اما برای پیروزی اسلام با شادی حرکت کردند.

فرماندار پاکدشت در ادامه گفت: برنامه‌های فرهنگی مختلف برنامه‌ریزی‌شده که با محوریت مردم به‌زودی در پاکدشت اجرایی خواهد شد و در این مسیر سخت فرهنگی مردم پای‌کار نظام بوده و بازهم خواهند بود، زیرا این انقلاب به‌سادگی به دست نیامده بلکه خون هزاران شهید پشتوانه جمهوری اسلامی ایران است.

شهدا در وصیت‌نامه‌هایشان مسیر فرهنگی را برایمان مشخص کردند

هوشنگ عزیز‌پور سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران پاکدشت در ادامه جلسه با تأکید بر اهمیت قرائت و بهره‌برداری از وصیت‌نامه شهدا در بیلبورد‌ها و تلویزیون‌های شهری گفت: شهدا مسیر سعادت و نقشه اصلی فرهنگ را در وصیت‌نامه‌هایشان به‌خوبی ترسیم کردند.

سرپرست اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران پاکدشت افزود: وصیت‌نامه شهدا باید در مسیر دید مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان قرار بگیرد تا آن‌ها واقعیت‌ها را از وعده‌های پوشالی تشخیص دهند. جوانان و نوجوانان دارای تفکر عمیق هستند و برای ایمان نگه‌داشتن آن‌ها از حیله دشمنان بیان واقعیت‌هاست تا با مقایسه اندک، مسیر والای شهدا را درک کنند و قدر جمهوری اسلامی ایران را بدانند.

گفتنی است در پایان مراسم یادواره شهدا از ۱۷۸ خانواده ایثارگر متشکل از ۷۶ خانواده شهدای مدافع حرم، ۶۹ جانباز مدافع حرم (اتباع)، ۲۱ جانباز مدافع حرم ایرانی، ۴۱ جانباز اغتشاشات با اهدای لوح تجلیل شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین