|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۳:۴۵
کد خبر: ۳۶۳۰۵
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۰
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور گفت: دولت یازدهم با گفتمان اعتدال ایجاد شد و هنوز برای ارزیابی عملکرد این دولت به زمان بیشتری نیاز است.
حجت الاسلام سید رضا تقوی عصر چهارشنبه در نخستین نشست همگرایی اصول گرایان کرمانشاه که در دانشکده علوم قرآنی این شهر برگزار شد، با آرزوی موفقیت برای سربلندی دولت یازدهم، افزود: این نشست ادامه راه انقلاب است و مهم ترین هدف آن انسجام مومنان انقلابی خواهد بود و در مسیر «همه با هم نه همه برای من» حرکت می کند.

وی تاکید کرد: نشست همگرایی اصولگریان استان کرمانشاه انتخاباتی نبوده و هدف آن همگرایی جوانان مومن و انقلابی در کنار یکدیگر است.

وی با بیان اینکه نشست همگرایی اصولگرایان در کرمانشاه، بیست و سومین نشست کشوری است، ادامه داد: از یکسال گذشته به منظور انسجام و همدلی بیشتر در بین جوانان ولایی و انقلابی تصمیم به برپایی نشستی کشوری با هدف همگرایی اصولگرایان گرفته شد.

وی در ادامه اظهار کرد: باید تاریخ، شعارها و ابعاد انقلاب برای نسل کنونی یادآوری شود و دستاوردهای آن مورد بررسی قرار گیرد و مروجین شبکه ها و وسایل مختلف اجتماعی در مرور زیبایی های انقلاب همت کنند.

وی با بیان اینکه پراکندگی آفتی برای هر اجتماع است، ادامه داد: اثرگذاری در هر جامعه نیازمند امکاناتی است و بدیهی است که تاثیراتی که یک جمع از خود برجای می گذارد به مراتب بیشتر از تاثیرات فردی خواهد بود.

به گفته تقوی، یکی از راه های ارزیابی توانایی گروه و یا جامعه میزان اثرگذاری آنان خواهد بود و دلیل اصلی آمریکا در تلاش برای ارتباط با ایران، قدرت و اثرگذاری اسلام در منطقه است.

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سراسر کشور با بیان اینکه اسلام و انقلاب اسلامی ایران موجب فتح بسیاری از مغزها و اندیشه ها شده است، اظهار کرد: پس از انقلاب اسلامی، احزاب و قوم هایی شکل گرفت و در هر دوره گفتمانی مطرح شد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل مصادف شدن زمان ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای با جنگ تحمیلی گفتمان رایج بر حول محور شهادت و ایثار بود، ادامه داد: توسعه و پیدایش کارگزاران در زمان گفتمان دولت سازندگی اتفاق افتاد و پس از آن گفتمان اصلاحات به مدت هشت سال محور تبلیغات جریان سیاسی آن زمان بود.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در اواخر دوره اصلاحات، اصطلاحاتی تازه وارد حوزه ادبیات سیاسی کردند که از آن جمله می توان به گفتمان مردم سالاری دینی اشاره کرد.



شکل گیری گفتمان اصول گرایی بر محور عدالت



تقوی ادامه داد: ایجاد اصطلاح اصول گرایی موجب حرکتی شتابنده شده و با انسجام تمامی نیروهای انقلابی، سکان انتخابات به دست اصول گرایان افتاد و گفتمان اصول گرایی بر محور عدالت شکل گرفت.

وی با بیان اینکه در دوره اصول گرایان نقاط ضعف و قوتی وجود داشته ادامه داد: در این دوره نخستین کسی که زبان به انتقاد از دولت گشود از درون جبهه اصول گرایان نشات گرفت.

وی با بیان اینکه داشتن اخلاق مهم ترین شرط برای ورود به عرصه سیاست است، افزود: فتنه 88 برنامه ای از پیش تعیین شده برای براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بود و اختلاف دو نفر بر سر آرا بهانه ای دروغین بود که از سر جهالت ترویج یافت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین