|
|
امروز: يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۳۶۲۹۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۱
مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: باید نحوی صحیح مصرف آب در مدارس کشور آموزش داده شود تا فرهنگ مصرف بهینه آب در بین دانش‌آموزان نهادینه شود، ترویج مصرف بهینه آب می‌تواند در احیای منابع آبی کشور تاثیر بسیار زیادی بگذارد.
محمد فاضل بعد از ظهر امروز در همایش " ایست آب نیست" که با محوریت پاسخگویی به پرسش مهر برگزارشد، با اشاره به این نکته که بحث آب در کشور بحثی جدی است که نیاز به رسیدگی دارد، اظهار داشت: آنچه  امروزه در بحث بحران آب باید جدی گرفته شود فرهنگ‌سازی است چرا که می‌توان از فرهنگ سازی به عنوان مهم‌ترین راه‌حل در رفع بحران آب نام برد.

وی تاکید کرد: مسئله فرهنگ‌سازی برای مصرف آب تا حدی جدی و قابل پیگیری است که رئیس جمهور در مهم‌ترین روز تعلیم و تربیت و همچنین پرسش مهر موضوع آب را مطرح کرده است

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره به تاکید بر لزوم فرهنگ‌سازی آموزش و پرورش در مورد نحوه مصرف آب در مدارس، خاطرنشان کرد: باید نحوه صحیح مصرف آب در مدارس کشور آموزش داده شود تا فرهنگ مصرف بهینه آب در بین دانش‌آموزان نهادینه شود، ترویج مصرف بهینه آب می‌تواند در احیای منابع آبی کشور تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

وی تصریح کرد: از جمله دلایلی که سبب نواخته شدن زنگ خطر آب در استان قزوین شده است می‌توان به اسراف بیش از حد مصارف خانگی، استفاده از آب آشامیدنی در آبیاری کشاورزی و استفاده آن در صنعت اشاره کرد، بنابراین علاوه بر فرهنگ‌سازی باید به واسطه برنامه‌ریزی منابع تغذیه آبی صنایع دیگر را فراهم کرد.

مدیرکل دفتر وزارتی وزارت آموزش و پرورش با بیان این نکته که در حال حاضر اصلی‌ترین منبع تامین آب کشور بارندگی است، عنوان کرد: این درحالی است که امروزه وضعیت بارندگی در کشور مطلوب نیست و همین امر سبب شده تا ایران در شرایط خشک و نیمه خشک به‌سر ببرد و باید اقدامات لازم در این زمینه انجام شود.
 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین