|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۲:۱۱
کد خبر: ۳۶۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۰
مرجع تقلید شیعیان ایجاد تحول در اوضاع سیاسی مردم را از دیگر حرکات اثرگذاری است که قیام امام (ره) دانست و گفت: در تمام طول تاریخ اسلام دشمنان همواره درصدد جدایی ولایت از سیاست بوده‌اند و انقلاب اسلامی این پیوند را عمیق کرد.
آیت الله حسین نوری همدانی امشب در همایش انقلاب اسلامی و روحانیت و یادواره شهید آیت الله مهدی شاه‌آبادی در مدرسه فیضیه برگزار شد با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) تحول در نگرش به اسلام تحولی بود که امام با انقلاب اسلامی به وجود آورد اظهار داشت: دشمن با تحریف اسلام ناب سبب تضعیف آن شده بود و دین اسلام را منزوی کرده بود.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه دشمنان با ایجاد شک و شبهه در اسلام دین سعی کردند دین را ناکارآمد جلوه دهند، افزود:  در چنین شرایطی امام (ره) تحولی در جهان اسلام پدید آورد که امروز این تحول تا قلب اروپا و آمریکا نیز رسیده است.

استاد برجسته حوزه علمیه با اشاره به گسترش روز افزون اسلام در جهان عنوان کرد: ایجاد تحول در اوضاع سیاسی مردم از دیگر حرکات اثرگذاری است که قیام امام (ره) برجای گذاشت، در تمام طول تاریخ اسلام دشمنان همواره درصدد جدایی ولایت  از سیاست بوده‌اند و در برخی برهه‌ها این  دوری از ولایت سبب مصائب زیادی برای مسلمانان بوده است.

وی با تاکید براینکه امام با حرکت خدایی خود به دنیا اعلام کردند که حکومت و دیانت از هم جدا نیستند ، تصریح کرد: اسلام نظام حکومتی توأم با ولایت است و انقلاب اسلامی سبب شد تا این دو در کنار هم قرار بگیرند و مدلی از اسلام به جهانیان معرفی شد.

آیت الله نوری همدانی با تاکید براینکه انقلاب اسلامی سبب شد تا مستضعفان جهان در برابر مستکبران بایستند و خود را از سیطره ظالمان رهایی بخشن عنوان کرد: امام توانست در مقابل این جریان شوم قیام کرده و به تدریج محرومان جهان را هوشیار و بیدار کنند و به آنان پر و بال دهند.

استاد برجسته حوزه علمیه با بیان اینکه  بیداری حاصل از انقلاب اسلامی از منطقه خارج و به قلب اروپا و آمریکا نفوذ کرد ه است، خاطرنشان کرد: بیداری حاصل از انقلاب اسلامی تحولات عظیمی در جهان  ایجاد کرده و معادلات سیاسی جهان را بر هم ریخته است.

آیت الله نوری همدانی با تاکید براینکه به شکرانه این انقلاب اسلامی باید همواره بر بصیرت خود اضافه کنیم و از انقلاب حفاظت و صیانت کنیم عنوان کرد: اسلام، مردم و ولایت فقیه را سه رکن اساسی انقلاب اسلامی هستند و امروز حراست و تقویت تحولات حاصل از انقلاب اسلامی به عهده روحانیت است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین