|
|
امروز: يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۵
مرجع تقلید شیعیان با اشاره به حملات هوائی ائتلاف ضد داعش گفت: کعبه و قبله را پابرهنه‌ها و پیاده‌ها حفظ می‌کنند نه آن هواپیما‌نشین‌ها، آن‌ها توان ایستادگی در برابر داعش را ندارند.
آیت‌الله عبدالله جوادی آملی امشب در اختتامیه بیستمین المپیاد قرآنی جامعة المصطفی(ع)، با تبریک ایام دهه فجر اظهار داشت: ما در فرصتی هستیم که ندای اسلام به برکت خون‌های پاک شهدا به جهان عرضه می‌شود. ما دو منبع تولید سراج داشتیم که از ما گرفتند و امتی که راه و مهندسی راه و چراغ و شعله راه را از او بگیرند، ناچار از تسلیم است.

استاد عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: در بین عالمان تلاش زیادی شده که این دو راه به مسیر اصلی خودشان برگردانند و این چراغ ها را دوباره برافروزند. بیش از 300 بار یعلمون و یعقلون و یتفکرون و غیره در قرآن آمده است، در بحران‌هایی که جلوی برافروختن چراغ را گرفته اند، از هر فرهیخته و عالم و دانشمندی کار ساخته نیست.

وی گفت: آن کسی که بتواند جهان را به عدل بخواند، باید قائم به عدل باشد و اگر کسی قائم به عقل و علم و عدل بود، لقوم یعقلون و لقوم یعلمون است و توان هدایت بحران‌ها را دارد و می‌تواند بر بحران‌ها سوار شود. اگر می‌بینید جامعة المصطفی موفق شده است، به سبب همین نکته است.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: اگر نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی به جوانان غرب رفت، از همین راه است زیرا آن بزرگوار خود قائم به عدل است و فهمیده است که قیام جهانی موکول به پابرهنه ها و پیاده هاست. کعبه و قبله را پابرهنه‌ها و پیاده‌ها حفظ می‌کنند نه آن هواپیما‌نشین‌ها و آن هواپیما‌نشین‌ها توان ایستادگی در برابر داعش را ندارند بلکه همین پابرهنه در مقابل داعش می‌ایستد.

استاد عالی حوزه علمیه خاطرنشان کرد: راه رسیدن به سراج، جز خدا و دین نیست زیرا مهندسی جز خدا و راهی جز دین نیست. عقل ذره‌ای در ساختن راه نقش ندارد و فقط راه را می‌بیند.

وی گفت: بعد از اسلام عده ای به آسیاب دشمن آب ریختند و گفتند قرآن تحریف شده است و این حرف قرآن را از اعتبار می‌اندازد اما مگر آن کسی که گفته قرآن را از تحریف حفظ می‌کنم، ذره‌ای اجازه می دهد به قرآن آسیب برسد؟

آیت‌الله جوادی آملی تصریح کرد: امروز وظیفه حوزه های علمیه این است که عصمت و امامت را به عنوان صراط در نظر بگیرند و عقل را در مقام چراغ بررسی کنند و فتیله‌ها را بالا بکشند تا جهان را روشن کنند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین