|
|
امروز: شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۶۲۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱
مگر شما نگفتید با آرام شدن فضای کشور وضعیت فیلترینگ به شرایط قبل باز میگردد؟ امروز بعد گذشت پنج ماه از این سخنان همچنان شاهد ادامه دار بودن فیلترینگ هستیم. آقای رئیسی سفر‌های استانی برای شوی رسانه‌ای یا گفتار درمانی نیستند، باید منجر به حس لامسه اجتماعی شوند. انجام همه این اعمال نشان داد که واژه مردم تنها لقلقه زبان و نه دغدغه‌ای جهت بازگرداندن اعتماد و رضایت مردم است.


دانشجو: نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی از دولت سیزدهم به دلیل به دامن زدن به بی‌قاعدگی در حکمرانی کشور انتقاد کرد.

محمدرضا مریمی، نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی در دیدار نمایندگان اتحادیه‌ها و تشکل‌های دانشجویی با سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران گفت: جناب آقای رئیسی تا به امروز تصور این بود که دولت شما یا مشکلات را نمیداند یا توانمندی حل آن‌ها را ندارد سخنان و عملکرد این دو سال شما به ما نشان داد که هم مشکلات مردم بر شما مبرهن است و هم توانمندی ویژه‌ای در به کرسی نشاندن خواسته‌های خود دارید. فلذا جمع بندی امروز ما این است که شما قصدی برای تغییر جدی مسیر سیاست‌های کشور به سمت تحقق عدالت و جمهوریت ندارید.

شعاری بودن کلمه مردم در دولت

وی افزود: زمانیکه دولت حداقلی شما با مشارکت ۴۸ درصدی واجدین شرایط روی کار آمد، بر همه روشن شد که قاطبه مردم در نارضایتی و بی اعتمادی بالایی نسبت به جمهوری اسلامی قرار دارند از نظر ما دولت باید اقدامات موثری برای جلب دوباره اعتماد مردم انجام میداد اقدامات موثر یعنی اجرای اصل ۲۷ قانون اساسی و ایجاد بستر‌هایی برای اعتراض مردم یعنی پیگیری اصلاح قانون انتخابات یعنی عمل به شفافیت یعنی تسهیل و گسترش تشکل یابی گروه‌ها و اصنافی همچون معلمان و کارگران یعنی عمل به وعده‌هایی که به مردم دادید. وعده‌ی ساخت سالیانه یک میلیون مسکن چه شد؟!

مریمی بیان کرد: امروز که با شما صحبت میکنیم با گذشت نیمی از عمر دولت شما بسیاری از این موارد به نتیجه نرسیده اند امور نمایشی‌ای مثل انتصاب دستیار رئیس جمهور در امر مردمی سازی دولت مادامی که به تسهیل و پیگیری موارد فوق ختم نشود، فاقد ارزش لازم بوده و اینطور تلقی می‌شود که سازوکاری برای کار نکردن و سرگرم کردن مردم است که در نزدیکی انتخابات ۱۴۰۴ از آن استفاده شده گفته شود ببینید چقدر مردم برای ما مهم هستند هدف از سفر‌های استانی، تجدید دیدار با مردم و ایراد نطقی قرا در مقابل آن‌ها نیست، بلکه باید منجر به سیاست گذاری‌هایی برای اصلاح مشکلاتی شود که در معاشرت با مردم احصا شده است. بطور مثال نمی‌شود دائم در سفر و دیدار با مردم باشید، اما از حس آن‌ها نسبت به، فیلترینگ مبنی بر سلب شدن آزادیشان آگاه نباشید.

وی اظهار کرد: مگر شما نگفتید با آرام شدن فضای کشور وضعیت فیلترینگ به شرایط قبل باز میگردد؟ امروز بعد گذشت پنج ماه از این سخنان همچنان شاهد ادامه دار بودن فیلترینگ هستیم. آقای رئیسی سفر‌های استانی برای شوی رسانه‌ای یا گفتار درمانی نیستند، باید منجر به حس لامسه اجتماعی شوند. انجام همه این اعمال نشان داد که واژه مردم تنها لقلقه زبان و نه دغدغه‌ای جهت بازگرداندن اعتماد و رضایت مردم است.

دامن زدن به بی قاعدگی در حکمرانی کشور

نماینده جنبش عدالتخواه دانشجویی گفت: جناب آقای رئیسی شما برای رسیدن به خواسته خود، نه تنها از تجربه درس آموز خصوصی سازی عبرت نگرفتید بلکه با کنار گذاشتن مجلس شورای اسلامی از طریق شورای هماهنگی سران قوا مصوبه‌ی محیر العقول مولدسازی را دنبال کردید. این در حالی است که شما در سمت رئیس قوه قضائیه، با اجرایی شدن این طرح مخالفت کردید. سوال ما این است، فرق سید ابرهیم رئیسی ۱۴۰۱ با حسن روحانی سال ۱۳۹۸ در مواجهه با حراج دارایی‌های کشور دور زدن مردم و مجلس شورای اسلامی و حتی قوه‌ی قضائیه چه بود؟!

مریمی بیان کرد: شورای سران قوا در آخرین دستاورد خود توانست با اعطای مصونیت قضایی به هیئت عالی مولد سازی تا جایی مرز‌های زیر پا گذاشتن قانون را جابجا کند که یاد کاپیتولاسیون را برای ما زنده کرد. آقای رئیسی شورای سران شکل نگرفت تا محفلی برای قانون گذاری دورهمی سران سه قوه باشد. مطابق با قانون، اساسی مجلس شورای اسلامی تنها نهاد قانون گذاری کشور است. اما در موضوع فیلترینگ نیز با هیچ انگاری مجلس برای تصویب این محدودیت باری دیگر بر طبل بی قاعده‌تر شدن کشور کوبیده شد. با انجام این کار‌ها ضمن زیر سوال بردن اصل تفکیک قوا، شانیت رئیس جمهور به معنای مجری قانون اساسی را نیز زیر سوال بردید.

وی اظهار کرد: آقای مجری قانون اساسی نه تنها باید خودتان اصل تفکیک قوا را رعایت کنید، بلکه باید مانع زیر پا گذاشتن آن توسط سایرین و رشد رفتار‌های بی قاعده در حکمرانی کشور شوید.

کوچک کردن سفره مردم

مریمی افزود: در بهمن ماه سال گذشته بانک مرکزی خبر از تورم ۴۳/۶ درصدی می‌دهد و شاهد تنها افزایش ۲۷ درصدی حداقل دستمزد هستیم؛ مگر ماده ۴۱ قانون کار صراحتا یکی از معیار‌های تعیین حداقل دستمزد کارگران را درصد تورم اعلامی بانک مرکزی نمیداند؟ پس چطور به بهانه سست محرک تورمی بودن حداقل دستمزدها، حاضر به انجام درست این ماده قانون نیستید؟ آقای رئیس جمهور شما با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مگر به دنبال کنترل تورم نبودید؟ پس نتیجه آن چه شد؟ نه تنها تورم کنترل نشد بلکه سبد کالا‌های اساسی معیشت مردم را هم خالی‌تر از قبل کردید.

وی بیان کرد: آقای رئیسی روشنی آینده سفره مردم با ایجاد موتور‌های تولید نابرابری محقق نمیشود کاش حداقل از حوادث آبان ماه ۹۸ درس بگیرید و با افزایش قیمت حامل‌های انرژی به دنبال رقم زدن آن صبح جمعه معروف و به آشوب کشاندن کشور نباشید.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین