|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۸
کد خبر: ۳۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸
نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت : بزرگترین وظیفه مردم و مسوولات زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای والامقام انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس است.
حجت الاسلام و المسلمین سید ˈاحمد میرعمادیˈ روز چهارشنبه در یادواره شهدای روحانی و طلبه شرق لرستان که در محل مصلی وحدت دورود برگزار شد با گرامیداشت دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی افزود : نتیجه ایثارگری و از خود گذشتگی رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی موجب امنیت و آرامش فعلی حاکم بر جامعه امروز است.

وی با بیان اینکه روحانیت در طول تاریخ اسلام همواره رهبری و هدایت مردم را به عهده داشتند گفت: در بین شهدا نیز نقش شهدای روحانی در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی بسیار برجسته است.

وی اظهار داشت : روحانیت در دوران جنگ تحمیلی برای محفوظ ماندن سلامت معنوی جبهه های جنگ به اشکال مختلف متحمل زحمات فراوانی می شد این در حالی بود که بسیاری از روحانیان با پوشیدن لباس رزم در خطوط مقدم جبهه ها رو در روی با دشمن ظالم می جنگید.

وی در ادامه بیان داشت : در حالی که در دوران دفاع مقدس 500 روحانی در لرستان وجود داشت ، 55 شهید والامقام از این قشر تقدیم اسلام و انقلاب شد و این نشان دهنده این موضوع است که تعداد شهدای روحانی نسبت به سایر قشرها بیشتر بوده است.

وی با بیان اینکه امروز وظیفه همه حفاظت از فرهنگ ایثار و شهادت است گفت : همانگونه که حضرت امام خمینی (ره) فرمودند هر حرکت و قیامی برعلیه ظلم و ستم باید در راه خدا و برای خدا باشد.

امام جمعه خرم آباد یادآور شد : انقلاب اسلامی ما جاودانه است، چراکه دین و اسلام جاودانه بوده و مردم ما در راه اسلام و دین انقلاب کرده اند و هیچ رزمنده ای برای مادیات به جنگ نرفته است و همگی انگیزه خود را ادای تکلیف شرعی بیان کرده اند.

یادواره شهدای روحانی شهرهای شرق لرستان امروز چهارشنبه با حضور ائمه جمعه و روحانیان این شهر ها در مصلی وحدت دورود برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین