|
|
امروز: چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۱
کد خبر: ۳۶۲۷۷
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۶
معاون امور عمرانی استاندار لرستان گفت: اجرای قطعه اول این پروژه به طول 26 کیلومتر دارای پیشرفت 28 درصدی است.
محمد اصلانی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن دورود- خرم آباد در جمع خبرنگاران افزود: در این پروژه تعداد هفت ایستگاه، 17 پل بزرگ و 11 هزار و 739 متر تونل اجرا می شود، که طویل ترین تونل این پروژه چهار هزار و 460 متر است.

وی اظهار داشت: پروژه راه آهن دورود - خرم آباد به طول 114 کیلومتر با اعتباربیش از چهار هزار و 694 میلیارد ریال در حال اجرا است، که مدت اجرای قطعه اول این پروژه 28 ماه پیش بینی شده است.

اصلانی تصریح کرد: هم اکنون عملیات اجرایی تونل ها توسط قرارگاه خاتم پیشرفت مطلوبی دارد که تمامی دستگاههای استان مکلف هستند با تامین زیرساخت های لازم زمینه اجرای این پروژه مهم را فراهم کنند.

معاون امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: همچنین فرمانداران و بخشداران شهرستان های خرم آباد و دورود مکلف هستند با مالکین واقع در مسیر پروژه راه آهن خرم آباد - دورود سازش کرده و زمینه تسریع در اجرای این پروژه که یکی از مطالبات و آرزوهای دیرینه مردم است را فراهم نمایند.

اصلانی افزود: شرکت های توزیع برق و گاز استان باید در اسرع وقت نسبت به بررسی و تصمیم گیری برای اجرای دکل های فشار قوی و لوله گاز واقع در مسیر این پروژه اقدام کنند.

راه آهن لرستان دارای 11 ایستگاه بین راهی با 97 دهنه تونل به طول 30 کیلومتر از ایستگاه مومن آباد ازنا آغاز و به ایستگاه تنگ هفت خاتمه می یابد.

روزانه به طور میانگین 14 رام قطار مسافربری و 15 رام قطار باری از مسیر راه آهن ناحیه لرستان عبور می کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین