|
|
امروز: شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۳۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند گفت: تحکیم مراودات علمی و تحقیقاتی میان ایران و ایرلند به ارتقاء سطح مناسبات فی‌مابین منجر می‌شود.
جواد هروی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در دیدار "برتی آهرن" نخست‌وزیر سابق ایرلند با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور، گفت: فرصت‌های فراوانی در بخش‌های مختلف سیاسی و اقتصادی میان جمهوری اسلامی ایران و ایرلند وجود دارد که بایستی از آن در راستای منافع دو کشور استفاده کرد.

وی در همین بخش بر حمایت گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در توسعه و گسترش ارتباطات فیمابین تأکید کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در ادامه با ضروری خواندن ارتباطات علمی میان مراکز دانشگاهی دو کشور، خاطرنشان کرد: تقویت و تحکیم مراودات علمی و تحقیقاتی و تبادل استاد و دانشجو میان مراکز دانشگاهی ایران و ایرلند می‌تواند به ارتقاء سطح مناسبات فیمابین منجر گردد.

هروی با تقدیر از تلاش‌های مقامات سیاسی و پارلمانی ایرلند برای تقویت مراودات با جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: ایران به عنوان کشوری امن و با ثبات در منطقه پرآشوب خاورمیانه می‌تواند شریکی مطمئن برای ایرلند در امر سرمایه‌گذاری‌های مشترک باشد.

وی ایرلند را کشوری با تاریخی غنی، رو به توسعه، صلح‌دوست و بیطرف دانست که در افکار عمومی ملت ایران ذهنیت مثبتی نسبت به آن کشور وجود دارد.

در این دیدار "برتی آهرن" نخست‌وزیر سابق ایرلند با اظهار خشنودی از سفر به کشورمان، سفرهای هیئت‌های بلندپایه ایرلندی در چند ماه اخیر را نشانه عزم جدی مقامات این کشور برای گسترش ارتباطات با جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: بسترهای مناسبی در بخش‌های مختلف اقتصادی و بازرگانی در دو کشور وجود دارد که باید با توسعه مناسبات و رفع موانع از آنها بهره جست.

وی پیشرفت‌های ایرلند و ایران در عرصه‌های فناوری و دارویی و نانو تکنولوژی را فرصتی مناسب برای توسعه مراودات میان مراکز تحقیقاتی و پژوهشی در دو کشور دانست.

نخست‌وزیر سابق ایرلند در پایان ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور را در جهت توسعه مناسبات فیمابین ضروری دانست.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین