|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۱:۰۱
کد خبر: ۳۶۲۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸
موتور جستجوگر پارسی‌جو در مراسمی با حضور وزیر ارتباطات، مسئولان استان یزد و نخبگان آی‌تی استان یزد رونمایی شد.
موتور جستجوی ملی "پارسی جو" که به همت متخصصان و اساتید دانشگاه‌های یزد تهیه شده و در حال حاضر به عنوان یک موتور جستجوی ملی قدرتمند استفاده می‌شود، دقایقی پیش با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

علی محمد زارع مدیر پروژه این موتور جستجو‌گر، در این همایش در ارتباط با آمارهای جستجوی وب در ایران، اظهار داشت: 2 و نیم درصد ترافیک گوگل مربوط به ایران است و 4 سایت جهانی از جمله گوگل و یاهو، رتبه زیر 20 را در ایران به خود اختصاص داده اند.

وی در ارتباط با آمار صفحات وب ایرانی در اینترنت، گفت: در سال 2005، حدود 10 میلیون صفحه و الان حدود 600 میلیون صفحه در وب داریم که با رشد 60 برابری همراه بوده است.

مدیر پروژه موتور جستجوی ملی "پارسی جو" با بیان این مطلب که یک موتور جستجوی بومی داخلی نیاز هست که به کاربران اینترنت در کشور خدمات ارائه کند، گفت: این پروژه می‌تواند درآمد بسیاری داشته باشد که از جمله آن تبلیغات هدفمند است.

زارع افزود: خیلی از کشورها از جمله کره‌جنوبی با دولت الکترونیک قوی و پیشرفته‌ای که دارند، سرویس‌های بسیار خوبی ارائه می‌کنند.

وی در ارتباط با علل موفقیت موتور جستجوی بومی، گفت: دلیل اینکه در کشورهای دیگر موتور جستجوی داخلی موفق می‌شود، این است که تنها در سرچ فعالیت نمی‌کنند، بلکه در تمام زمینه‌ها، این موتور فعال است.

مدیر پروژه موتور جستجوی ملی "پارسی جو"  در ارتباط با آمارهای مرتبط با این موتور جستجوگر، عنوان کرد: الان 300 میلیون صفحه در جستجوی وب این موتور وجود دارد که به زودی به 600 میلیون صفحه افزایش می‌یابد، در سرویس جستجوی تصویر هم هم‌اینک در 40 میلیون صفحه و به زودی در 100 میلیون صفحه جستجو انجام می‌شود.

زارع با تاکید بر اینکه یکی دیگر از بحث‌های این موتور، بحث خبر است، گفت: الان 100 سایت خبرگزاری توسط این موتور جستجوگر پوشش داده می‌شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از دلایلی که یک موتور بومی می‌تواند موفق باشد، ارائه خدمات مبتنی بر نیاز بومی است که از جمله این موارد می‌توان به نقشه کشور اشاره کرد.

مدیر پروژه موتور جستجوی ملی "پارسی جو" خاطرنشان کرد: موتور جستجوگر پارسی جو نقشه کامل ایران را با اطلاعات دقیق ارائه می کند که به زودی با 45 لایه اطلاعاتی مجهزتر می‌شود.

در این مراسم، مطالبی با عنوان "محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات" و همچنین تصاویر مرتبط با این عنوان جستجو و موارد مرتبط نمایش داده شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین