|
|
امروز: دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۳۶۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۵
ئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۸۹۳ میلیون و ۲۳۶ هزار تومان زکات جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد رشد داشته است.
نقی منوچهری عصر امروز در آئین افتتاح مجتمع فرهنگی و مذهبی روستای یکله بخش شراء همدان اظهار داشت: این پروژه از محل اعتبارات زکات و کمک خیرین این روستا ساخته شده است.

وی افزود: این پروژه در قالب حسینیه در زمینی به مساحت یک‎هزار و 800 مترمربع با زیربنای 432 مترمربع با کاربرد فرهنگی، مذهبی به منظور تشکیل جلسات بانوان و اوقات فراغت دانش‌آموزان ساخته شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان همدان تصریح کرد: برای این پروژه 93 میلیون تومان اعتبار صرف شده است که 80 میلیون تومان از محل جمع‌آوری زکات و 13 میلیون تومان تشویقی دبیرخانه شورای زکات  شهرستان همدان بوده است.

وی گفت: از مجموع 10 روستای بخش شراء شهرستان همدان 62 میلیون و 900 هزار تومان زکات جمع‌آوری شده است که از محل این اعتبارات چهار پروژه مذهبی، چهار پروژه تعمیرات مسجد، اصلاح معابر روستایی و بقعه متبرکه روستای کوزره عملیاتی شده است.

منوچهری عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در مجموع 893 میلیون و 236 هزار تومان زکات مستحبی، پروژه و غیرپروژه‌ای جمع‌آوری شده است که نسبت به سال گذشته 38 درصد رشد داشته است.

وی افزود: از این میزان زکات جمع‌آوری شده بیش از 134 میلیون تومان زکات مستحبی بوده است که 208 درصد نسبت به سال گذشته رشد نشان می‌دهد و همچنین میزان زکات محرومان امسال 20 درصد افزایش داشته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان همدان بیان کرد: امسال 598 نفر پرداخت کننده زکات داشتیم که از نظر تعداد 20 درصد رشد داشته است و همچنین 30 روستای شهرستان زکات واجب خود را امسال پرداخت کردند که نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد نشان می‌دهد.

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین