|
|
امروز: جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۵
کد خبر: ۳۶۲۶۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۷
«شلومی رایزمن» از افسران ارشد نیروی ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی که می‌گوید در زمان خدمت «بنیامین نتانیاهو» در نیروهای ذخیره و یگان تکاوری «سایرت متکل»، فرمانده او بوده، به اظهارات او علیه افسران و سربازان در نیروهای ذخیره و ملامت آن‌ها برای ترک خدمت و شرکت در تظاهرات‌ها در اعتراض به اصلاحات قضایی ادعای، واکنش نشان داد.

فارس: فرمانده نظامی ارشد سابق اسرائیل که خود را فرمانده سابق نتانیاهو در نیروهای ذخیره معرفی می‌کند، وی را به فرار از خدمت در دوران جنگ نخست علیه لبنان متهم کرد.

«شلومی رایزمن» از افسران ارشد نیروی ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی که می‌گوید در زمان خدمت «بنیامین نتانیاهو» در نیروهای ذخیره و یگان تکاوری «سایرت متکل»، فرمانده او بوده، به اظهارات او علیه افسران و سربازان در نیروهای ذخیره و ملامت آن‌ها برای ترک خدمت و شرکت در تظاهرات‌ها در اعتراض به اصلاحات قضایی ادعای، واکنش نشان داد.

به نوشته وبگاه «عرب ۴۸»، وی که خود را فرمانده سابق واحد کماندوهای نخبه «سایرت متکل» معرفی می‌کند، بنیامین نتانیاهو را به فرار از خدمت در دوران جنگ نخست با لبنان متهم کرد و خطاب به او نوشت: «بگذارید درباره خود شما به عنوان یکی از نیروهای ذخیره صحبت کنیم. "دنی ب" -که خداوند او را بیامرزد- به من خبر داد که در جریان جنگ اول لبنان ماموریتی را در چارچوب خدمت شما در نیروهای ذخیره به شما محول کرده اما این مأموریت مطابق میل شما نبوده و برای همین از زیر آن در رفتید و پنهان شدید».

وی افزود: «پس از آن من فرمانده گردان شما در نیروهای ذخیره بودم، در آن سال‌ها خسته شده بودیم و همه هم‌قطاران شما از پیر و جوان، 40 تا 70 روز به صورت داوطلبانه در نیروهای ذخیره در حال خدمت بودند و تعدادی از آن‌ها به طور ویژه از خارج از کشور آمده بودند اما در آن روز شما صفر روز در ذخیره خدمت کردید و برای همین من شما را از یگان اخراج کردم.. یک وزیر در کابینه شما، به خلبان‌ها اهانت کرد تو چیزی به او نگفتی و این سکوت شما، شما را شریک صحبت های او می‌کند».

منظور رایزمن، اظهارات «گالیت دیستال» وزیر اطلاع‌رسانی کابینه رژیم صهیونیستی است.

این فرمانده سابق نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی همچنین نوشت: «تو ستاد کل را توبیخ کردی و خطاب به آن گفتی: "شما اعتصاب کردید در حالی که نیروهای ذخیره نمی‌توانند هر کاری که می‌خواهند، بکنند". اما موضوع عکس این است. نیروهای ذخیره که شما از آن بدون بهانه‌ای فرار کردید، دستورات را بدون بهانه انجام می‌دهند و از خدمت تمرد نمی‌کنند، تو کسی هستی که از خدمت تمرد کرده‌ای. تو کسی هستی که از پایمال کردن دموکراسی و ارتش اسرائیل دست بر نمی‌داری».

اما دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی پس از انتشار این خبر، واکنش نشان داد و اعلام کرد که ادعاهای رایزمن کاملا دروغ است و او هرگز فرمانده نتانیاهو نبوده و زمانی که رایزمن در نیروهای ذخیره به عنوان فرمانده منصوب شد، نتانیاهو به عنوان سفیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن و سفیر در سازمان ملل بود و اندکی پیش از آغاز جنگ لبنان، نتانیاهو به ماموریت سیاسی رفته بود.

کابینه رژیم صهیونیستی به ریاست نتانیاهو در چهارم ماه ژانویه سال جاری میلادی طرحی برای اصلاح نظام قضایی این رژیم ارائه کرد. نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با آنچه آن را «اصلاح نظام قضایی» نامیده، از محاکمه فرار کند.امری که موجب آغاز موج گسترده‌ای از اعتراضات داخلی علیه او شد و با وجود گذشت هفته‌های متوالی از آغاز اعتراضات، همچنان در حال افزایش و گسترش است.

روند اعتراضات به سیاست‌های بنیامین نتانیاهو مدتی است به درون نهادهای نظامی و امنیتی نیز کشیده شده و روز به روز گسترده‌تر می‌شود و تاکنون صدها افسر و خلبان و نظامی از نیروهای ذخیره ارتش در بخش های مختلف زمینی، دریایی و هوایی اعلام کرده‌اند که دیگر حاضر به خدمت نظامی نیستند. امری که با واکنش تند نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همراه شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین