|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۳۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
اکنون بهترین راهکاری که به ذهن اصولگرایان رسیده کنار گذاشتن احمدی‌نژاد از دایره جریانی است یعنی منکر حضور او در بین اصولگرایان می‌شوند.
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در مورد نامه محمدرضا رحیمی مبنی بر دریافت پول از سوی 170 نماینده مجلس گفت: «هرکس مرتکب جرم شده باشد دستگاه قضایی با او برخورد می‌کند؛ حتی اگر نماینده مجلس باشد.» این روزها رحیمی و 170 کاندیدای مجلس هشتم نگران هستند. رحیمی نگران آغاز حبس و 170 کاندیدای مجلس هشتم هراسان از افشای نامشان. این روزها به هر دری زده می‌شود تا شاید باز شود حتی دیگر راضی هستند که بخش کوچکی از این در باز شده و کسی بپرسد «امری دارید؟» اما این در ظاهرا قرار نیست باز شود و تمایلی به گشودن آن نیست. در پشت در فیلم 8 سال دولت‌های نهم و دهم را پخش می‌کنند و زمانی هم که صدای در را می‌شنوند می‌گویند: «آن طرف در همین افرادی هستند که توجهی به هشدارها و دلسوزی‌ها نداشتند پس حالا پاسخ اقدامتشان را بدهند.» ماجرای متخلفان در دولتهای نهم و دهم است که به ترتیب به پرونده‌های قضایی آنها رسیدگی و برایشان حکم صادر می‌شود. اصلا تصور نداشتند که پس از پایان دولت دهم باید پاسخگوی آنچه باشند که انجام دادند. حالا که برای یک نفر آنها به‌نام محمدرضا رحیمی حکم حبس صادر شده، رئیس همان دولت قلم به دست گرفته و اظهار بی‌اطلاعی می‌کند. بی‌اطلاع از آنچه رحیمی کرده و حتی مدال خدمت بر سینه‌اش نصب کرده است. امروز به‌جای این مدال جمله «یادم تو را فراموش» بر سینه رحیمی نصب کرده و معاون اول هم در پاسخ از پرداخت پول در هنگامه انتخابات مجلس هشتم به 170نفر سخن گفت. رحیمی خواه ‌ناخواه باید به زندان برود و گریزی از آن نیست اما امید رحیمی هنوز پابرجاست و چون قانون بهترین ناجی است روز شنبه تقاضای اعاده دادرسی نسبت به حکم صادره درباره محمدرضا رحیمی به دیوان‌عالی کشور ارائه شد؛ وکیل معاون اول دولت دهم گفت که درخواست مذکور بر اساس مواد مربوط به بحث اعاده دادرسی موضوع قانون آئین دادرسی کیفری به دیوان‌عالی کشور ارائه شده است. البته محمدرضا نادری اظهارات دیگری هم دارد. وی گفت: نام بردن از نمایندگان توسط موکلش درخصوص دریافت وجه به قصد اتهام‌زنی به نمایندگان مجلس نبوده است و دریافت وجه خلاف و مجرمانه‌ نبوده بلکه آن را یک عمل مباح، عرفی و قانونی در فعالیت‌های انتخاباتی می‌دانم. حکم رحیمی اما تبعاتی برای احمدی‌نژاد داشت هرچند او بگوید که از تخلفات معاون اول خود اطلاعی نداشته ولی افکار عمومی به‌راحتی قانع نمی‌شود و اصولگرایان خود را در مقابل رقیبی به‌نام اصلاح‌طلبان که بارها نسبت به تخلفات آنها هشدار داده بودند، سرافکنده می‌بینند.

اکنون بهترین راهکاری که به ذهن اصولگرایان رسیده کنار گذاشتن احمدی‌نژاد از دایره جریانی است یعنی منکر حضور او در بین اصولگرایان می‌شوند. دیروز عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا بازگشت احمدی‌نژاد می‌تواند ایجاد وحدت اصولگرایان را با چالش مواجه کند، گفت: ما اصلا احمدی‌نژاد را عضوی از مجموعه اصولگرایی نمی‌دانیم و او نیز نباید فکر کند که مثل گذشته می‌تواند از نردبان اصولگرایی استفاده کرده و بعد بگوید که اصولگرا نیست. احمد کریمی‌اصفهانی ادامه داد: احمدی‌نژاد با یک خیال خام که‌‌ همان اتمام پروژه خود است قصد بازگشت به قدرت را دارد اما همه جامعه او را شناخته‌اند و این طور نخواهد شد. وی در توضیح پروژه ناتمام احمدی‌نژاد، گفت: مسائل مالی که تنها بخشی از آن مشخص شده است، یک بخش از این پروژه و تمامیت‌خواهی در قدرت نیز بخش دیگری از آن است. کریمی با تاکید بر اینکه شعارهای پوپولیستی دیگر کارساز نمی‌شود، گفت: احمدی‌نژاد تنها رئیس‌جمهوری است که اخطار کتبی گرفت و هیچ جایگاهی میان اصولگرایان و حتی اصلاح‌طلبان ندارد. وی افزود: همه می‌دانند که نزدیکی به احمدی‌نژاد نتیجه‌ خوبی دارد.

  سایت توکلی خواستار محاکمه احمدی‌نژاد شد

سایت الف منتسب به احمد توکلی دیروز در یادداشتی خواستار محاکمه مجدد رحیمی شد. توکلی از جمله نمایندگان مجلسی بود که بارها نسبت به عملکرد رحیمی هشدار داده بود. در این یادداشت آمده است: «روشن است که ارتکاب یک مقام عالی‌رتبه دولتی به فساد، آن‌هم کسی که مسئولیت اصلی مبارزه با فساد را به عهده داشته است، چقدر اعتماد عمومی را خدشه‌دار کرده و چقدر سرمایه اجتماعی را کاهش داده است... اهمیت «سرمایه اجتماعی» شاید با هیچ‌چیز قابل‌مقایسه نباشد. سرمایه اجتماعی است که شهروندان یک جامعه را تحریک می‌کند تا در حق همدیگر و کشور فداکاری کنند و در سختی‌ها یاور همدیگر و دولت باشند. پیروزی‌های بزرگ ملی، سرمایه اجتماعی را ارتقا می‌دهد و برعکس، شکست‌ها و دزدی‌ها، سرمایه ملی را کاهش می‌دهد. به‌راستی چند بار تیم ملی باید قهرمان شود؟... چند ماهواره به هوا پرتاب شود؟ و چند اختراع و اکتشاف بزرگ در سطح ملی باید عرضه شود تا کاری که محمدرضا رحیمی در حق «سرمایه اجتماعی» و «اعتماد عمومی» مرتکب شده، جبران شود؟ محاکمه محمدرضا رحیمی تمام و حکم قطعی محکومیت وی به زندان و جزای نقدی اعلام شده است اما اتهام بزرگ‌تر وی، ضربه شدید به سرمایه اجتماعی است. کسی که در سال ۸۸ می‌دانست چنین اتهامی متوجه اوست، چرا مسئولیت بزرگ معاون اولی رئیس‌جمهور را قبول کرد؟ و چرا مسئولیت حساس ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی را پذیرفت؟ البته در این جنایت علیه سرمایه اجتماعی، محمود احمدی‌نژاد نیز قطعاً شریک جرم رحیمی است و باید به همراه وی محاکمه شود.»

منبع: آرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین