|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۹
کد خبر: ۳۶۲۰۵۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
نباید مردان و زنان به دنبال جابه‌جایی نقش‌های خود در خانواده باشند و توازن نقش‌های خود را از بین ببرند چرا که اگر زن ها در تامین مالی خانواده مستقل عمل کنند و مرد خانه را محل آرامش نیابند در نتیجه روحیه تقابل و طغیان در خانواده شکل می گیرد و در نتیجه زن و مرد به جای شریک زندگی بودن هم خانه می‌شوند و خانواده متزلزل شده و آمار طلاق افرایش پیدا می‌کند.


حوزه: سخنران حرم بانوی کرامت گفت: نباید مردان و زنان به دنبال جابه‌جایی نقش‌های خود در خانواده باشند و توازن نقش‌های خود را از بین ببرند، اگر زن‌ها از نظر مالی مستقل شوند خانواده درگیر طغیان می‌شود.

 حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج ابوالقاسم دولابی ظهر امروز در ابتدای آیین ترتیل‌خوانی قرآن کریم که در پنجمین روز از ماه مبارک رمضان در شبستان امام خمینی(ره) حرم بانوی کرامت برگزار شد، طی سخنانی اظهار کرد: در آیه ۳۴ سوره مبارکه نساء، ساختار نظام خانواده تشریح شده که بر اساس آن، وظیفه مرد سرپرستی نهاد خانواده و خدمت گذاری به خانواده است.

وی افزود: مردها باید تکیه‌گاه زن‌ها باشند و این یک وظیفه‌ای است که موجب تقویت بنیان نظام خانواده می‌شود.

سخنران حرم بانوی کرامت گفت: زن و مرد به عنوان انسان، بر دیگری برتری ندارند و انسان‌ها فقط بر اساس تقوا بر دیگری برتری دارند و اگر زنی با تقواتر باشد از مردان دیگر برتر است و برتری به جنسیت نیست بلکه به تقواست.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: زن و مرد از نظر جنسیت بر اساس نظام تکوین متفاوت هستند و بنیان خانواده بر اساس این تفاوت‌ها معنا پیدا می‌کند به همین خاطر زوجین مکمل همدیگر هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: زن و مرد از نظر جنسیت بر اساس نظام تکوین متفاوت هستند و بنیان خانواده بر اساس این تفاوت‌ها معنا پیدا می‌کند به همین خاطر زوجین مکمل همدیگر هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم یادآور شد: زنان نسبت به مردان از لطافت و طراوت خاصی برخوردار هستند و مردان برای کارهای سنگین و سخت تر مناسب هستند.

وی خاطر نشان کرد: زنان همانند گلی خوشبو هستند و برای صحنه های سخت و درگیری های پر تنش اجتماعی خلق نشده‌اند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: اسلام مخالف نادیده گرفتن حقوق مرد و زن بوده و به حقوق مرد و زن به درستی نگاه می‌کند.

وی افزود: به سبب تفاوتی که در خلقت زن و مرد وجود دارد احکام زن و مرد هم متفاوت هستند و برخی از احکام به صورت اختصاصی برای زنان و مردان است.

استاد حوزه علمیه تاکید کرد: یکی از مهم ترین وظایفی که بر دوش مردان هست همین وظیفه سرپرستی نهاد خانواده و تامین نفقه زنان است که نتیجه این اقدامات تبدیل شدن مرد به یک تکیه گاه مطمئن برای زنان است.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: برای زنان نیز وظایفی وجود دارد و قرآن کریم می فرماید زنان در برابر نظام خانواده متعهد هستند که در غیاب شوهر هم مرتکب خیانت نشوند و امانت دار اموال و ناموس و اسرار خانواده باشند.

وی اظهار داشت: برای بهتر شدن روابط خانوادگی لازم است هر یک از زوجین ویژگی های طرف مقابل را مورد بررسی قرار دهند و بانوان از سخنان شکننده اقتدار همسران خودداری کنند و آقایان نیز به جنبه لطافت بانوان توجه داشته باشند و دائما به همسر خود توجه کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: احکام مرد و زن متناسب با تفاوت‌های فطری آن‌ها است به همین خاطر در آیه سوره ۳۲ نساء آمده که مبادا زنان و مردان در آرزوی احکامی باشند که خداوند در جنس مقابل قرار داده است.

وی افزود: نباید مردان و زنان به دنبال جابه‌جایی نقش‌های خود در خانواده باشند و توازن نقش‌های خود را از بین ببرند چرا که اگر زن ها در تامین مالی خانواده مستقل عمل کنند و مرد خانه را محل آرامش نیابند در نتیجه روحیه تقابل و طغیان در خانواده شکل می گیرد و در نتیجه زن و مرد به جای شریک زندگی بودن هم خانه می‌شوند و خانواده متزلزل شده و آمار طلاق افرایش پیدا می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم در پایان گفت: جنبش هایی که به دنبال حقوق بانوان شکل گرفته است با تصور خدمت به زنان، بدترین خیانت‌ها را در حق زنان انجام داده‌اند و جنبش‌های فمینیستی در غرب با وضع قوانین، آسیب‌های جدی به زنان وارد کرده و آن ها را ابزار دست سرمایه داران نموده و هویت واقعی زنان را مخدوش کرده اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین