|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۳۶۲۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۸
زارع‌پور با اعلام راه‌اندازی 400 سایت نسل پنجم، فراهم کردن امکان دسترسی سه هزار روستا به اینترنت و اتصال آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات، خاطرنشان کرد: هم‌چنین ارائه بسته اینترنت رایگان به سه دهک پایین جامعه که از وعده‌های انتخاباتی آیت‌الله رئیسی بود، انجام گرفت.


تسنیم: وزیر ارتباطات گفت: شش پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی فضایی، پرتاب موفق ماهواره‌های نور۲ و خیام، توسعه همکاری‌های بین‌المللی فضایی با کشورهای صاحب فناوری، آغاز ساخت بزرگ‌ترین پایگاه فضایی کشور در چابهار و بسیار موارد دیگر از پیشرفت در حوزه فضایی است.

عیسی زارع‌پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اهمّ اقدامات انجام‌گرفته در این وزارتخانه در سال گذشته اظهار داشت: سال 1401 در حوزه توسعه شبکه ملی اطلاعات به‌عنوان زیرساخت اصلی فضای مجازی کشور، پیشرفت‌های قابل‌توجهی صورت گرفت؛ به‌گونه‌ای که بر اساس ارزیابی مرکز ملی فضای مجازی، درصد پیشرفت این طرح ملی از 23 درصد در آغازبه‌کار دولت سیزدهم به 57 درصد در ابتدای بهمن ماه رسیده و هم‌اکنون به عدد 60 درصد نزدیک شده است.

وی هم‌چنین افزود: درباره طرح ملی اجرای فیبر نوری منازل و کسب‌وکارهای سراسر کشور به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم شبکه ملی اطلاعات توانستیم سرعت‌های بالاتری نسبت به وضعیت فعلی به هموطنان عزیزمان هدیه کنیم، این طرح در 10 استان و 46 شهر آغاز شده است و تاکنون بیش از 2.5 میلیون خانوار تحت پوشش آن قرار گرفته‌اند.
وزیر ارتباطات ابراز امیدواری کرد: سال 1402 سالی ویژه برای این طرح خواهد بود و می‌کوشیم به 10 میلیون پوشش برسیم.

زارع‌پور با اعلام راه‌اندازی 400 سایت نسل پنجم، فراهم کردن امکان دسترسی سه هزار روستا به اینترنت و اتصال آن‌ها به شبکه ملی اطلاعات، خاطرنشان کرد: هم‌چنین ارائه بسته اینترنت رایگان به سه دهک پایین جامعه که از وعده‌های انتخاباتی آیت‌الله رئیسی بود، انجام گرفت.

وی در ادامه سخنان خود درباره خدمات پیام‌رسان‌های داخلی نیز بیان کرد: در سال 1401 محدودیت‌هایی برای برخی سکوهای خارجی اعمال شد که خارج از اراده وزارت ارتباطات بود ولی در این مدت تلاش کردیم پاسخ به نیازهای مردم عزیزمان دچار مشکل نشود. ما تمام امکانات و زیرساخت‌های لازم را برای خدمت‌رسانی باکیفیت پیام‌رسان‌های بومی فراهم کردیم.

وزیر ارتباطات گفت: امروزه با تلاش‌های شبانه‌روزی همکاران‌مان در بخش‌های مختلف وزارتخانه و به‌همت جوانان نخبه و متخصص شرکت‌های دانش‌بنیان، این سکوها روزانه پذیرای چند ده میلیون کاربر هستند، ضمن اینکه برای ارتقای کیفیت و تنوع خدمات پیام‌رسان‌ها برنامه‌های خوبی تدارک دیده شده است.

زارع‌پور با اشاره به صنعت فضایی کشورمان و عملکرد فضایی عنوان کرد: در یک سال گذشته اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورد؛ از جمله تشکیل دومین جلسه شورای‌عالی فضایی کشور در دولت سیزدهم، تهیه و تصویب برنامه ده‌سالۀ صنعت فضایی، انجام شش پرتاب تحقیقاتی و عملیاتی فضایی، پرتاب موفق ماهواره‌های نور2 و خیام، توسعه همکاری‌های بین‌المللی فضایی با کشورهای صاحب فناوری، آغاز ساخت بزرگ‌ترین پایگاه فضایی کشور در چابهار، افتتاح نخستین مرکز کنترل و پایش ماهواره‌های سنجشی، آغاز عملیات طراحی و ساخت منظومه ماهواره‌ای شهید سلیمانی، رونمایی از دو ماهواره جدید سنجشی و مخابراتی.

وی افزود: این‌ها نتایج تلاش متخصصان و دانشمندان صنعت فضایی کشور و سایر دستگاه‌ها بود که با راهبری سازمان فضایی ایران به بار نشست؛ که البته این پیشرفت‌ها ادامه خواهد داشت.

وزیر ارتباطات هم‌چنین گفت: سال گذشته شاهد راه‌اندازی پنجره ملی خدمات دولت هوشمند و اتصال بیش از 93درصدی دستگاه‌های دولتی به این سامانه بودیم؛ هم‌اکنون بیش از ده میلیون نفر در سامانۀ آن ثبت‌نام کرده‌اند و به بیش از 40 درصد از خدمات دولتی برخط دسترسی دارند. طبق برنامه‌ریزی، در سال 1402 تمامی خدمات دولت از این طریق به مردم ارائه خواهد شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین