|
|
امروز: يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۰۲:۲۲
کد خبر: ۳۶۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹
فراهانی افزود: دولت موفق به افزایش رضایت مردم از بخش بهداشت وسلامت شده وافزایش رضایت مردم به امنیت اجتماعی کمک می کند و این گونه حاشیه سازی باعث کند شدن روند خدمات و بی اعتمادی مردم به دولت می شود و باید از این حاشیه ها پرهیز کرد.
وزارت بهداشت و درمان متکی به اعتماد مردم و دولت توانسته خدمات مهمی و ارزشمندی را به همگان ارائه کند و در همین حال برخی رسانه پروژه حاشیه سازی برای وزیر بهداشت را پیش گرفته اند.

این توصیه و تاکید محمدرضا داوودآبادی فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ارتباط با اقدام هماهنگ و همزمان اخیر چند رسانه و سایت در حاشیه سازی برای حسن هاشمی است.

حاشیه سازان با بهانه قرار دادن تلاش های گسترده وزیر بهداشت برای نظارت مستقیم بر بخش های مختلف ستادی و عملیاتی وزارت، حضور در شهرها و روستاهای دورافتاده برای آگاهی بی واسطه از نیازهای مرتبط و بررسی سلامت مراکز تولید مواد غذایی و لبنیاتی، ادعا کردند که هدف این اقدامات هاشمی، زمینه سازی حضور در انتخابات آینده ریاست جمهوری است.

دکتر داوودآبادی شنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا در شهرکرد گفت: چندی قبل یک خبرنگار در حاشیه جشنواره نشریات دانشجویان علوم پزشکی موضوع تلاش وزیر بهداشت برای رسیدن به جایگاه ریاست جمهوری را با دکتر قاضی زاده مطرح کرد.

وی ادامه داد: وزیر بهداشت در پاسخ به این خبرنگار به صراحت اعلام کرد که برنامه ای برای انتخابات رییس جمهوری ندارد و قصد دارد پس از دوران وزارت، به حوزه علم، دانشگاه و طبابت برگردد.

به گفته داوودآبادی فراهانی، وزیر بهداشت از رسانه ها خواست که بخش سلامت را وارد حاشیه نکنند اما پاسخ وزیر بهداشت در حاشیه آن جشنواره به صورت کامل انعکاس داده نشد .

وی یادآور شد: در شرایطی که دولت یازدهم در بخش سلامت گام های بلندی برداشته، نباید برای این بخش حاشیه سازی کرد.

فراهانی افزود: دولت موفق به افزایش رضایت مردم از بخش بهداشت وسلامت شده وافزایش رضایت مردم به امنیت اجتماعی کمک می کند و این گونه حاشیه سازی باعث کند شدن روند خدمات و بی اعتمادی مردم به دولت می شود و باید از این حاشیه ها پرهیز کرد.

معاون وزیر بهداشت درباره فعالیت مجدد انجمن های اسلامی دانشگاه های علوم پزشکی نیز گفت: تعدادی از انجمن های اسلامی در مقطعی تعدیل یا تعطیل شد، در حالی که هیچ منعی برای فعالیت انجمن های اسلامی وجود ندارد.

فراهانی گفت: اکنون، انجمن های اسلامی برای از سرگیری فعالیت باید درخواست شان را به دانشگاه ها ارائه دهند و دانشگاه ها نیز موظفند نسبت به این درخواست ها بین یک هفته تا یک ماه پاسخ دهند.

به گفته وی، هم اکنون بیش از 60 دانشکده در قالب دانشگاه های علوم پزشکی در کشور فعال است و وزارت بهداشت قصد توسعه دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی را ندارد.

وی، درباره حق کپی رایت کتاب های جامع علوم پزشکی نیز گفت: به دلیل این که قانون کپی رایت در ایران به صورت جامع رعایت نشده، کتاب های مرجع (رفرنس) نیز وارد نمی شود اما همان چند کتابی نیز به صورت ˈافستˈ چاپ می شود.

 روز سه شنبه با حضور معاون وزیر بهداشت، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گشایش یافت.


منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین