|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۳۶۱۶۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۳
در موضوع امارات ما مسائلی در حوزه امنیتی با امارات داریم بارها در سفری که هم در گفتگوهای من با وزیر امور خارجه امارات و هم در آخرین سفری که به امارات داشتند، دغدغه ها و نگرانی های امنیتی خودمان را از جمله در خصوص هرگونه تهدید از ناحیه رژیم صهیونیستی از خاک امارات بیان کردیم.


حسین امیرعبداللهیان وزیر امورخارجه درباره وزارت عملکرد وزارت خارجه درباره روابط ایران و عربستان اظهار داشت: برخی طرف‌ها به دنبال این هستند که دائم دوقطبی های جدیدی را تولید کنند آنچه که کاملاً در حوزه سیاست خارجی به وقوع پیوسته است در هماهنگی کامل با مقامات عالی نظام و شخص آیت الله رئیسی و رئیس جمهور به عنوان مسئول اصلی از جمله موضوعاتی که مدیریت می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی تدبیر و امید، او افزود: وزارت امور خارجه و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و سایر بخش هایی که به نحوی در حوزه سیاست خارجی وظایف ذاتی دارند باید انجام بدهند که در هماهنگی با وزارت امور خارجه این کار انجام میشود اگر اشاره شما به سفرهای آقای شمخانی است وجه غالب سفرهای آقای شمخانی که این روزها متراکم شده است بعد امنیتی دارد و در موضوع ایران و عربستان به دلیل پیشنهاد طرف سعودی ما پذیرفتیم که یک دوره پایانی مذاکرات سطح بالای امنیتی انجام شود.

وی تاکید کرد: متناسب با مقام امنیتی که طرف سعودی معرفی کرد ما هم طرف خودمان را معرفی کردیم و ممکن بود طرف عربستان سعودی برای دور نهایی مذاکرات قبل از ورود به پروسه دستگاههای دیپلماسی دو طرف یک مقام امنیتی هم سطح با فرد دیگری در داخل کشور را معرفی می کرد و ما هم در همان تراز نماینده ایران را معرفی می کردیم .

امیر عبداللهیان افزود: در موضوع امارات ما مسائلی در حوزه امنیتی با امارات داریم بارها در سفری که هم در گفتگوهای من با وزیر امور خارجه امارات و هم در آخرین سفری که به امارات داشتند، دغدغه ها و نگرانی های امنیتی خودمان را از جمله در خصوص هرگونه تهدید از ناحیه رژیم صهیونیستی از خاک امارات بیان کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور گفت: آقای شمخانی از ۴ ماه پیش قرار بود تا این سفر را انجام دهند و در این زمان این سفر انجام شد. ابعاد دیگری در چارچوب گفتگوهای امنیتی که داشتند مورد توجه قرار گرفت که امروز آقای شمخانی به عراق رفتند. از حدود ۴ ماه پیش در جریان هستید برای برای چندمین بار در دو دهه گذشته تهدیداتی از خاک اقلیم شمال عراق متوجه جمهوری اسلامی ایران شده است اعلام شد که هم در مسیر دیپلماتیک و هم در مسیر امنیتی به مقامات اقلیم شمال عراق و به برادرانمان در دولت مرکزی عراق که جمهوری اسلامی به هیچ وجه از این به بعد تهدید علیه امنیت ملی کشور از مبدا کشور همسایه دوست و برادر عراق را تحمل نخواهد کرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین