|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶
کد خبر: ۳۶۱۳۹۸
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
هرساله جریان آب تعداد زیادی از این ماهی‌ها را به سمت ساحل روانه می‌کند. حالا نیز فصلش است. بین ۲۰ تا ۳۰ عدد از این ماهی‌ها در هر قایق ما جا می‌شود. آن‌ها برای تقریبا یک ماه بیرون می‌آیند و ما آن‌ها را تا زمانی که هوا گرم است روزانه صید می‌کنیم.»

ماهی‌گیران فلسطینی روز یکشنبه ۱۲ مارس، سفره‌ماهی‌های دیو را که به ساحل نوار غزه سرازسر شدند صید کردند. بشیر شویخ، یکی از این ماهیگیران می‌گوید: «جریان آب سال‌هاست که این سفره‌ماهی‌های دیو را به ساحل غزه سرازیر می‌کند. هرساله جریان آب تعداد زیادی از این ماهی‌ها را به سمت ساحل روانه می‌کند. حالا نیز فصلش است. بین ۲۰ تا ۳۰ عدد از این ماهی‌ها در هر قایق ما جا می‌شود. آن‌ها برای تقریبا یک ماه بیرون می‌آیند و ما آن‌ها را تا زمانی که هوا گرم است روزانه صید می‌کنیم.» اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت این سفره‌ماهی های دیو را «آسیب‌پذیر» دسته بندی کرده و آن‌ها را در لیست قرمز خود قرار داده است.

نسل آن‌ها به دلیل صید بی‌رویه در خطر انقراض است. اگرچه گوشت این سفره‌ماهی‌ها اصلا محبوب نیست اما آبشش آن‌ها پلانکتون‌ها را فیلتر می‌کند و در طب چینی از آنها استفاده می‌شود. آقای شویخ می‌گوید: «مردم خیلی آن‌ها را دوست دارند. امروز یکیشان را در بازار فروختم اما ماهیگیران دیگر دو، سه و حتی چهارتا از آن‌ها برداشتند. هرکس به هر میزان که می‌تواند از این سفره‌ماهی‌ها در بازار می‌فروشد.» هر کیلو گوشت این سفره ماهی حدود ۱۲ شِکِل (معادل۳.۳۰ دلار) به فروش می‌رود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین