کد خبر: ۳۶۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران با اشاره به ممنوعیت عرضه کالاهای بی کیفیت در نمایشگاه های بهاره گفت: اگر در این نمایشگاه ها بخواهند کالاهای بی کیفیت عرضه کنند از فعالیت آنها جلوگیری خواهیم کرد.
«نعمت الله ترکی» روز سه شنبه در حاشیه سومین جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران در جمع خبرنگاران افزود: نمایشگاه های عرضه کالاهای بهاره باید برای عرضه کالاهای باکیفیت و در مکان مناسبی برگزار شود، اگر غیر از این باشد برگزار نشود بهتر است.

وی با بیان اینکه شخصا با برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا مخالف هستم و آن را صحیح نمی دانم تصریح کرد: باید به سمت برگزاری فروش های فوق العاده که دردنیا مرسوم است برویم و خود مراکز عرضه نسبت به برگزاری فروش های فوق العاده عمل کنند.

ترکی گفت: پیش بینی می کردیم امسال در استان تهران با توجه به وضعیت بازار و وفور کالاها نمایشگاهی برگزار نکنیم اما ستاد تنظیم بازار کشور برگزاری نمایشگاه بهاره را پیش بینی کرده است.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران افزود: انتظار ما آن است که اگر قرار است نمایشگاهی برگزار شود ارائه کالای باکیفیت، حضور خود تولید کننده و برگزاری در مکان مناسب رعایت شود در غیر این صورت برگزاری نمایشگاه ضرورتی ندارد.

وی در ادامه با اشاره به تولید کالاهای مختلفی که در کشور صورت می گیرد و نیاز مردم را برطرف می سازد تاکید کرد: نیازمند واردات کالاها نیستیم و تولیدات جوابگوی نیاز کشور خواهد بود.

ترکی با بیان اینکه در بخش ذخیره سازی کالاهای پرمصرف مردم هیچ مشکلی نداریم گفت: استان تهران در زمینه تولید سیب نزدیک به دو هزارتن تولید دارد که با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده همین تولیدات به بازار مصرف داخل عرضه شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران افزود: برهمین اساس تاکنون قرارداد عرضه یک هزار و 500 تن از این سیب ها با تعاون روستایی استان امضاء شده است و به مرور عرضه خواهد شد.

وی با بیان اینکه برای عرضه پرتقال نیز استان های شمالی کشور توانمند هستند و می توانند نیاز را برطرف کنند گفت: قبلا سه هزارتن نیاز استان برآورد شده بود که ذخیره سازی شود و اکنون این میزان به 7 هزارتن افزایش می یابد.

ترکی با اشاره به اینکه ستاد تنظیم بازار کشور در بحث قیمت گذاری ورود خواهد کرد تصریح داشت: تلاش از افزایش قیمت ها جلوگیری شود.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران با اشاره به افزایش تولید مرغ در کشور گفت: نسبت به سال گذشته رشد 13 درصدی در تولید مرغ داشته ایم.

وی میزان ذخیره سازی مرغ در کشور را 150 هزارتن برآورد کرد و افزود: استان تهران نزدیک به 35 هزار تن ذخیره سازی مرغ داشته است.

ترکی با اشاره به اینکه در عرضه گوشت قرمز نیز مشکلی نداریم گفت: افزایش قیمتی در این بخش نخواهیم داشت.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران بحث عرضه آجیل در ایام نزدیک به عید را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: مقرر شده خود اتحادیه کارهای لازم را انجام داده و قیمت ها شفاف سازی شود.

سومین جلسه ستاد تنظیم بازار استان تهران به ریاست معاون برنامه ریزی و اشتغال استاندار تهران و با حضور رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و نایب رییس اتاق اصناف تهران به بحث و بررسی پیرامون وضعیت کالاهای پرمصرف و مورد نیاز مردم در ایام عید اختصاص داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین