|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۱
کد خبر: ۳۶۱۲۵۸
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۵
این طرح بروکسل در حال حاضر مدعی است که مشارکت طرف‌های غیرعضو در اتحادیه اروپا در خرید تسلیحات برای اوکراین با امنیت و منافع دفاعی این اتحادیه و اعضای آن مغایرت ندارد اما فرانسه با چنین طرحی مخالفت می‌کند و بر ادامه طرح بروکسل مبنی بر "خریدهای دفاعی مشترک در داخل مرزها و کشورهای اتحادیه اروپا" اصرار می‌ورزد.


در بحبوحه احتمال مشارکت کشورهای غیر عضو اتحادیه اروپا برای تسهیل تولید تسلیحات، نشریه پولیتیکو امروز (دوشنبه) گزارش داد، گروهی تحت رهبری فرانسه در پارلمان اروپا بر ادامه طرح بروکسل مبنی بر "خریدهای دفاعی مشترک صرفا در میان کشورهای اتحادیه اروپا" پافشاری می‌کند.

به گزارش ایسنا، روزنامه اسپانیایی "ال پائیس" چندی پیش با استناد بر طرح پیشنهادی جدید اتحادیه اروپا گزارش داد که بروکسل از کشورهای غیرعضو اتحادیه اروپا می‌خواهد تا در خرید تسلیحات و مهمات برای اوکراین شرکت کنند. از کشورهای نامبرده شده در این طرح می‌توان به نروژ اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، این طرح بروکسل در حال حاضر مدعی است که مشارکت طرف‌های غیرعضو در اتحادیه اروپا در خرید تسلیحات برای اوکراین با امنیت و منافع دفاعی این اتحادیه و اعضای آن مغایرت ندارد اما فرانسه با چنین طرحی مخالفت می‌کند و بر ادامه طرح بروکسل مبنی بر "خریدهای دفاعی مشترک در داخل مرزها و کشورهای اتحادیه اروپا" اصرار می‌ورزد.

همچنین طبق گزارش پولیتیکو، رقبای فرانسه اقدام و حرکت این کشور را "غصب قدرت" توصیف کرده‌اند چرا که به یک طرف سوم اجازه کار نمی‌دهد.

یک روزنامه بلژیکی اوایل ماه مارس نوشت، اتحادیه اروپا طرحی را توسعه داده تا ارسال مهماتی با استاندارد ناتو به اوکراین را در کوتاه و بلند مدت تسهیل کند و همچنین پیشنهاداتی را ارائه داده تا زرادخانه‌های ارتش‌های اروپایی را از طریق تولید زیاد و خرید مشترک احیا کند.

از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین (۲۴ فوریه ۲۰۲۲)، غرب کمک‌های مالی و تجهیزات نظامی گسترده‌ای را به اوکراین ارسال کرده است. در این میان، آمریکا با ارسال بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار کمک از بزرگترین حامیان کی‌یف محسوب می‌شود. روسیه هم بارها از غرب خواسته است تا "پمپاژ" تسلیحات به اوکراین را متوقف کند و اعلام کرده که ادامه چنین روندی درگیری‌ها و خصومت‌ها را میان روسیه و اوکراین طولانی‌تر می‌کند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین