|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۰۵:۲۷
کد خبر: ۳۶۱۲۰۷
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴


فارس: حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگویی درباره توافق ایران و عربستان سعودی بیان کرد: این توافق در راستای مصالح و منافع دو ملت و صلح و امنیت و توسعه پایدار منطقه انجام می‌شود.

وی افزود: این توافق علیه هیچ یک از کشورهای مسلمان در منطقه شکل نخواهد گرفت. در عین حال به صورت گسترده از این توافق استقبال شده است.

امیرعبداللهیان در عین حال تأکید کرد: موضوعاتی در منطقه وجود دارد از جمله موضوع یمن، مسائل مربوط به سوریه و افغانستان و حتی مربوط به منازعه در اوکراین هر کدام سازوکار دوجانبه خود را دارد. در مورد یمن طبعا این طرف‌های یمنی هستند که نسبت به آینده کشورشان تصمیم خواهند گرفت اما جمهوری اسلامی ایران مثل همیشه گفت‌وگو و مذاکره را در این چالش‌ها و منازعات منطقه‌ای محور اصلی می‌داند و معتقدیم تداوم جنگ چه در اوکراین چه در یمن و چه در دیگر حوزه‌ها در منطقه غرب آسیا راه‌حل نیست بلکه شرایط را پیچیده‌تر می‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی بیان کرد: امیدواریم در چارچوب توافقی که انجام شده علاوه بر دو ملت همه کشورهای مسلمان در منطقه از مواهب آن برخوردار شوند.

وی ادامه داد: طبعا کشورها در راستای منافع خودشان اقدام خواهند کرد و اینگونه نیست که در این توافق تصمیمات کشورها، تصمیمات نیروهای مقاومت منطقه در مقابل تجاوزگری‌ها و تهدیدات رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شود.هر موضوعی در جای طبیعی خودش قرار دارد و بازگشت روابط ایران و عربستان به حالت طبیعی در چارچوب این گفت‌وگوها و مذاکرات انجام می‌شود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین