|
|
امروز: چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۴:۲۷
کد خبر: ۳۶۰۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۱
یک روزنامه روسی از کشته شدن فرمانده گردان جنگجویان چچنی در نبردهای منطقه دونتسک در شرق اوکراین خبر داد.
روزنامه کامرسانت روز سه شنبه نوشت: ژنرال عیسی مونایف فرمانده گردان جنگجویان چچنی بود که همراه با نیروهای اوکراینی با شبه نظامیان می جنگید.

این گردان جوهر دودایف نام دارد و در ماه مارس سال 2014 تاسیس شده است.

عیسی مونایف از بدو تاسیس گردان چچن ها فرماندهی آن را برعهده داشت و روز گذشته در نبردهای منطقه دبالتسوا در حالی که تعدادی از واحدهای ارتش اوکراین در محاصره شبه نظامیان قرار گرفتند کشته شد.

به نوشته کامرسانت، فردی به نام آدام اوسمایف که دو سال پیش متهم به تلاش برای سوء قصد به جان ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه شده بود فرماندهی گردان ˈجوهر دودایفˈ را برعهده گرفت.

اوسمایف در دوره حکومت یانوکوویچ در اوکراین مدتی در زندان بسر برد و دادستانی کل روسیه خواستار استرداد وی شده بود اما با روی کار آمدن دولت جدید در کی یف این فرد آزاد شده و اوکراین درخواست استرداد وی را بدون پاسخ گذاشت.

روزنامه روسی افزود: خبر کشته شدن عیسی مونایف را سیمون سیمیونچنکو فرمانده گردان ˈدونباسˈ وابسته به وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد و گفت که مونایف با گردان خود برای کمک به نیروهای اوکراینی محاصره شده در دبالتسوا در نبردهای این منطقه شرکت کرده بود که در جنگ با شبه نظامیان کشته شد.

مونایف در دوره حکومت اصلان مسخدوف رییس جمهوری ایچکریا (جمهوری چچن مستقل از روسیه) در سال 1996 فرماندار نظامی گروزنی بود و پس از سرنگونی حکومت مسخدوف به اروپا رفت.

در همین حال رمضان قادراف رییس جمهوری چچن امروز در یک شبکه اجتماعی اعلام کرد که سازمان امنیت اوکراین در قتل مونایف دخالت داشته است.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین