کد خبر: ۳۶۰۸۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۸
مطالبات و درخواست کشورها از ایران برای دریافت پهپاد متعدد بوده است. شرایط نامتعادلی که در بعضی مناطق جهان وجود دارد کشورها را به سمت تقویت بنیه دفاعی سوق می‌دهد. بنابراین، با توجه به اینکه پهپادهای جمهوری اسلامی جزو پهپادهایی است که بعضاً نمونه مشابه آن‌ها وجود ندارد و به همین درخواست در این زمینه زیاد بوده است.


فارس: امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز(دوشنبه ۱۵ اسفندماه) در نشست خبری خود که با اصحاب رسانه برگزار شد، گفت: ما در مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و مسائل داخلی فارغ از هرگونه نگرش و شعاری به این قضیه، ما به گونه‌ای حرکت کردیم که حرکت ما نشانگر استقلال، استحکام و اقتدار ما بوده است.

امیر آشتیانی در پاسخ به سوالی درباره همکاری‌های پهپادی ایران با سایر کشورها، خاطرنشان کرد: مطالبات و درخواست کشورها از ایران برای دریافت پهپاد متعدد بوده است. شرایط نامتعادلی که در بعضی مناطق جهان وجود دارد کشورها را به سمت تقویت بنیه دفاعی سوق می‌دهد. بنابراین، با توجه به اینکه پهپادهای جمهوری اسلامی جزو پهپادهایی است که بعضاً نمونه مشابه آن‌ها وجود ندارد و به همین درخواست در این زمینه زیاد بوده است.

وزیر دفاع در ادامه سخنان خود با اشاره به توان و قدرت پهپادی ایران و با بیان اینکه در مسیر توسعه فناوری‌ها در حوزه پهپادی قرار داریم، تصریح کرد: امروز همه پذیرفتند که قدرت پهپاد ایرانی قدرت بی‌نظیری است و آزمون خود را در رزمایش‌های مختلف پس داده است. ما به واسطه اینکه توان لازم را داریم، می‌توانیم به کشورهای که با ما همکاری نزدیک دارند، کمک کنیم تا بنیه دفاعی خود را تقویت کنند. البته در این حوزه ملاحظاتی داریم که ممکن است ما را دچار محدودیت کند.

وی افزود: سعی ما بر این است که به آنچه در حال حاضر داریم، قانع نباشیم و در آینده نزدیک سلاح‌های جدیدتری را ارائه خواهیم کرد. اما، در مجموع و به طور معمول یکی از درخواست کشورهای مختلف از ایران بحث پهپاد بوده است.

وزیر دفاع در خصوص رویکرد ایران در باره جمهوری آذربایجان گفت: ما روابط دوستانه‌ای با همگان داریم و معتقدیم که کشورها با مذاکره می‌توان مشکلات را حل کرد، منطقه قفقاز منطقه بسیار مهمی است و اعتقاد داریم که رژیم صهیونیستی نمی‌تواند در این روابط خدشه ایجاد کنند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین