|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۳۶۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
خطیب جمعه قم با اشاره به آغاز جشن‌های نیمه شعبان اظهار کرد: این جشن‌ها باهمت مردم و مسئولین برگزار می‌شود. انتظار می‌رود که مردم در برگزاری این مراسم عظیم همت کنند و در تمام مراحل آن از محتوای این مراسم که معرفت، خدمت و انتظار فرج ولی‌عصر (عج) غفلت نورزند.

 خطیب جمعه قم اشاره به مسمومیت‌های دانش آموزان در مدارس گفت: مردم و مراجع تقلید از مسوولین انتظار دارند که این مساله را ریشه‌یابی کنند و اگر به مجرمانی رسیدند آن‌ها را محاکمه کنند و به اشد مجازات برسانند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه نماز جمعه قم که ۱۲ اسفند در مصلی قدس قم برگزار شد، با اشاره به مسمومیت‌های دانش آموزان در مدارس عنوان کرد: بدون شک این کار غیرانسانی نشان از توطئه جریانی خائن دارد. مردم و مراجع تقلید از مسئولین انتظار دارند که این مساله را ریشه‌یابی کنند و اگر به مجرمانی رسیدند آن ها را محاکمه کنند و به اشد مجازات برسانند.

وی با اشاره به سخنان رئیس جمهور در بوشهر در رابطه با بازار آشفته ارز گفت: رئیس جمهور در جمع مردم بوشهر گفتند ملت ایران همان طور که در اغتشاشات خیابانی دشمنان را ناکام گذاشتند، در اغتشاشات ارزی هم دشمنان را ناکام خواهند گذاشت.

وی خطاب به مردم اظهار کرد: بازار ارز محل مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست؛ زیرا پرخطر است. مردم باید به جای سرمایه‌گذاری در این بازار خطرناک که هم به خودشان و هم کشور آسیب می‌زند در تولید که به نفع خودشان و کشور است سرمایه‌گذاری کنند.

وی ضمن تبریک نیمه شعبان افزود: این روز را به سربازان گمنام امام زمان (عج) که مخلصانه، هشیارانه و در گمنامی در کشور امام زمان (عج) خدمت می‌کنند تبریک ویژه می‌گویم.

امام جمعه قم در بیان ویژگی منتظر واقعی امام زمان (عج) گفت: منتظر واقعی کسی است که از وضعیت موجود جهان رضایت ندارد و به آینده بهتر در سایه حکومت عدل‌گستر جهانی ولی‌عصر (عج)، ایمان، باور و امید دارد و برای رسیدن به آن حکومت تلاش می‌کند. علاوه بر این، در دعا برای امام زمان (عج) و فرج آن حضرت اهتمام دارد.

وی با بیان اینکه منتظر واقعی ضمن مبارزه باظلم و ظالم، امر به معروف و نهی از منکر می‌کند؛ تصریح کرد: انتظار با این ویژگی‌ها به فرد منتظر، هویت می‌بخشد و او را از خمودگی و بی‌تفاوتی نسبت به ناهنجاری خارج می‌کند. این منتظر موانع ظهور را کم می‌کند.

وی با اشاره به حدیثی از امام موسی کاظم(ع) بیان کرد: مردی از اهل قم مردم را به حق فرا می خواند و گروهی از پاره های آهن گرد وی را گرفته و از نبرد خسته نشده و هراسان نمی شوند و به خدا پناه می برند که بسیاری از اهل حق گفتند این مرد امام خمینی (ره) است.

خطیب جمعه قم با اشاره به آغاز جشن‌های نیمه شعبان اظهار کرد: این جشن‌ها باهمت مردم و مسئولین برگزار می‌شود. انتظار می‌رود که مردم در برگزاری این مراسم عظیم همت کنند و در تمام مراحل آن از محتوای این مراسم که معرفت، خدمت و انتظار فرج ولی‌عصر (عج) غفلت نورزند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: باهمت تولیت مسجد مقدس جمکران برنامه‌های متعددی برای نیمه شعبان در نظر گرفته شده است همچنین هجدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت باهمت موسسه آینده روشن در جمکران در حال برگزاری است که جای قدردانی دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ولادت علی اکبر (ع) و روز جوان بیان کرد: در تقویم این روز به نام جوان نام‌گذاری شده است تا جوانان با تأسی به علی اکبر (ع) در زندگی انتخاب‌های درست داشته باشند و از کید و فتنه دشمنان، ایران ستیزان و اسلام‌ستیزان در امان باشند.

آیت‌الله سعیدی در خطبه اول با اشاره به تفسیر آیه ۶۴ سوره توبه عنوان کرد: وقتی پیامبر (ص) وارد مدینه شدند و با دو گروه از منافقین مواجه شدند؛ گروه اول کسانی بودند که هرگز ایمان نیاوردند اما به دلیل پیروزی‌های مسلمانان کفر و نفاق خود را مخفی کردند. گروه دوم کسانی بودند که ابتدا ایمان آورده بودند اما بعداً کافر شدند. این گروه ضربه زیادی به مسلمانان و جامعه اسلامی زدند.

وی افزود: منافقین پیش‌بینی کرده بودند که مسلمانان در جنگ تبوک شکست می خورد؛ زیرا قصد جنگیدن با مردمی از مملکتی دیگر که خیلی قوی بودند را داشتند. آن ها پیش بینی کرده بودند که پیامبر اکرم (ص) نیز در این جنگ کشته خواهد شد. دولت روم حاضر به جنگ نشد و مسلمانان پیروزمندانه برگشتند.

وی بیان کرد: وقتی منافقین دیدند که پیامبر (ص) سالم از این سفر بر می‌گردد احساس خطر کردند زیرا باطن خود را نشان داده بودند. آن‌ها ترسیدند پیامبر (ص) تصمیم خطرناکی درباره آن‌ها بگیرد و یا سوره‌ای علیه آن‌ها نازل شود به همین خاطر تصمیم به ترور پیامبر (ص) گرفتند.

نماینده ولی فقیه در قم اظهار کرد: گروهی از منافقین بر سر راه آن حضرت در گردنه کوهی کمین کرده و تصمیم داشتند حضرت را ترور کنند. آنان می‌خواستند شتر پیامبر را رَم دهند تا پیامبر از کوه پرتاب و کشته شود. خداوند، پیامبر را از قصد آنان خبر داد و ایشان نیز تمهیدات لازم را اندیشید.

امام‌جمعه قم افزود: پیامبر حذیفه را نزد آنان می‌فرستد تا بگوید که پیامبر اکرم (ص) از نیت آن ها آگاه است. منافقین بعد از آشکار شدن نقشه‌شان فرار کردند. زمانی که حذیفه به نزد پیامبر بر می‌گردد پیامبر می‌پرسد آیا آن‌ها را شناختی؟ حذیفه می‌گوید: خیر. پیامبر (ص) اسامی این افراد را به حذیفه گفته اما وی را از افشای اسامی آنان منع می کند.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) اضافه کرد: منافقین ریشه‌کن شدنی نیستند و تا حق وجود دارد جریان نفاق نیز وجود دارد. خطر جریان نفاق بیشتر از جریان کفار است. منافقین از هر مار سمی خطرناک‌تر هستند زیرا ظاهر و باطن مارهای سمی یکی است اما ظاهر و باطن منافقین تفاوت دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین