|
|
امروز: جمعه ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۵۶
کد خبر: ۳۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۵
کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که صدر اعظم آلمان هفته آینده برای دیدار. گفتگو با رئیس جمهور آمریکا در خصوص همکاری‌های دو جانبه به واشنگتن سفر خواهد کرد.
به نقل از اسپاتنیک، کاخ سفید در بیانیه ای ضمن اشاره به سفر صدر اعظم آلمان به آمریکا، افزود: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز 9 فوریه، دوشنبه آینده، میزبان آنگلا مرکل در کاخ سفید خواهد بود.

کاخ سفید در ادامه تاکید کرد: سفر مرکل نشانگر اهمیت روابط و همکاری های آمریکا و آلمان در امور جهانی است و همچنین دوستی مستحکم دو کشور را به طور برجسته نشان می دهد.

رهبران آمریکا و آلمان قرار است در این دیدار در خصوص مسائل مختلفی از جمله اوکراین، روسیه، مقابله با تروریسم، داعش، افغانستان و ایران رایزنی کنند. دو طرف همچنین در خصوص رشد اقتصادی، تجارت بین المللی، تغییرات آب و هوایی و برنامه های آلمان برای میزبانی نشست گروه 7 در ماه ژوئن، بحث و تبادل نظر خواهند کرد.

آمریکا و آلمان در بسیاری از امور بین المللی، شامل مقابله با تروریسم، دزدی دریایی و جلوگیری از گسترش تسلیحات هسته ای، متحد هستند. آلمان مقر دائمی 8 مقر نظامی آمریکا شامل فرماندهی های اروپایی و آفریقایی به شمار می رود.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین