|
|
امروز: پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
کد خبر: ۳۶۰۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۲۶
اگر آمریکا بتواند ثابت کند علیه ایران خصومت ندارد و مانند سایر کشورها، با ما رفتار متعادل داشته باشد، می‌توانیم در مورد رابطه مذاکره کنیم. ما در سیاست خارجی دست خودم را نمی بندیم و باز می گذاریم . اگر به مصلحت خودمان دیدیم استفاده می‌کنیم و اگر نبود استفاده نمی کنیم.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به سوال حسین شریعتمداری درباره رابطه با آمریکا گفت : اگر آمریکا بتواند ثابت کند علیه ایران خصومت ندارد و مانند سایر کشورها، با ما رفتار متعادل داشته باشد، می‌توانیم در مورد رابطه مذاکره کنیم. ما در سیاست خارجی دست خودم را نمی بندیم و باز می گذاریم .

 آیت‌ الله‌ هاشمی‌ رفسنجانی در ویدئویی قدیمی دیده نشده از گفت و گوی آیت الله هاشمی با برخی فعالان رسانه ای که به تازگی پایگاه اطلاع‌رسانی خانه موزه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی منتشر شده،در پاسخ به سوال حسین شریعتمداری درباره رابطه با آمریکا می گوید: اگر آمریکا بتواند ثابت کند علیه ایران خصومت ندارد و مانند سایر کشورها، با ما رفتار متعادل داشته باشد، می‌توانیم در مورد رابطه مذاکره کنیم. ما در سیاست خارجی دست خودم را نمی بندیم و باز می گذاریم . اگر به مصلحت خودمان دیدیم استفاده می‌کنیم و اگر نبود استفاده نمی کنیم.

وی در پاسخ به این سوال شریعتمداری کیهان که می پرسد : آیا بهتر نیست با آمریکا مقابله به مثل کنیم؟ ادامه می دهد : بحث لجبازی که در سیاست خارجی نیست. ما باید مصالح نظام را در نظر بگیریم و در هر مرحله ای، محاسبه کنیم که چه تصمیمی باید بگیریم.

مسیح مهاجری، فریدون وردی‏ نژاد، سید محمود دعایی و غلامحسین‏ کرباسچی از حاضران این مصاحبه بوده‌اند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین