کد خبر: ۳۶۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰
مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: گشایش اعتبار خط راه آهن تهران - قم - اصفهان به زودی انجام می شود.
'علی اشرف افخمی' روز دوشنبه در آیین افتتاح سه واحد صنعتی استان قم اظهار کرد: با تحقق این مهم، پیش بینی می شود سرعت حرکت قطارهای این خط به 250 تا 300 کیلومتر در ساعت برسد.

وی اظهار کرد: توافق های ما با بانکهای خارجی صورت گرفته است و سرمایه گذاری 1.8 میلیارد دلاری در این طرح، نقش مهمی را در اقتصاد این سه استان و کشور ایفا خواهد کرد.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت، همچنین به سرمایه گذاری این بانک در زمینه نیروگاه هایی در استانهای گلستان و یزد اشاره و از گشایش اعتبار نیروگاه 500 مگاواتی قم در اوایل سال 94 خبر داد و گفت: برخی طرحهای استان قم توسط بانک صنعت و معدن تامین اعتبار شده اند.

وی بیان کرد: بانک صنعت و معدن جزو معدود بانکهایی است که برای سرمایه گذاری در نیروگاه ها توانسته سهمیه ای از صندوق توسعه ملی دریافت کند و تاکنون نیز بخشی از آنها به نتیجه رسیده است.

وی با بیان اینکه این بانک در توسعه بنادر، ناوگان هوایی و حمل و نقل توفیقاتی را داشته، گفت: سیاستهای بانک صنعت و معدن در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از واحدهای تولیدی به ویژه کوچک و متوسط است و برای برون رفت از 'رکود' نیازمند حمایت از تولید هستیم و با تلاش همگان امیدواریم که گامهای موثری را در این زمینه برداریم.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در بخش دیگری از سخنان خود، بیان کرد: امسال 58 واحد صنعتی در کشور که توسط این بانک تامین مالی شده اند با سرمایه گذاری 45 هزار میلیارد ریال و 1.4 میلیارد دلار و اشتغالزایی بیش از هفت هزار و 600 نفر به بهره برداری می رسند.

وی با بیان اینکه تامین مالی واحدهای صنعتی بسیاری در کشور توسط بانک صنعت و معدن صورت گرفته است، گفت: در 9 ماه ابتدای امسال 36 طرح که توسط این بانک تامین مالی شده بودند با ایجاد پنج هزار شغل مستقیم و 800 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی به بهره برداری رسیده اند و تا پایان امسال نیز 22 طرح دیگر با 620 میلیون دلار سرمایه گذاری ارزی و ایجاد دو هزار و 600 شغل مستقیم به بهره برداری می رسند.

افخمی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن به انضباط مالی بسیار مقید است، اظهار کرد: در یک سال و نیم اخیر هیچگونه اضافه برداشت از بانک مرکزی نداشته ایم و معوقات بانک ما بسیار پایین می باشد و نسبت ریسک ما یک رقمی شده است.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شعار بانک صنعت و معدن، پیشرفت و توسعه در خدمت صنعت کشور است، خاطرنشان کرد: در همه ارکان این بانک ترویج کرده ایم که در توسعه و پیشرفت کشور کمک و تلاش کنند.

به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، یک شرکت با ظرفیت تولید 22 هزار تن نخ در سال با سرمایه گذاری 400 میلیارد ریال و هشت میلیون دلار و اشتغالزایی 300 نفر، شرکت دیگری با ظرفیت پنج هزار و 500 تن نخ در سال و سرمایه گذاری 420 میلیارد ریال و 13 میلیون دلار و اشتغالزایی 170 نفر و شرکتی در زمینه تولید باطری سرب در ماشینهای نیمه سنگین با سرمایه گذاری 140 میلیارد ریال و اشتغالزایی 40 نفر در شهرک صنعتی شکوهیه قم با حضور 'علی لاریجانی' رییس مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین 'محمد صادق صالحی منش' استاندار قم و جمعی از مسوولان، صنعتگران و کارآفرینان استان قم افتتاح شد.

شهرک صنعتی شکوهیه در کیلومتر 12 جاده قدیم قم - تهران 955 هکتار وسعت دارد و دارای ویژگی هایی از جمله نزدیکی به مرکز استان، هموار بودن اراضی واگذاری، وجود امکانات زیربنایی اعم از برق، آب، مخابرات، گاز، فاضلاب، راه های ارتباطی مناسب، فضای سبز و نزدیکی به مرکز کشور به عنوان بزرگترین بازار تولید و مصرف است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین