کد خبر: ۳۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۸
یک مقام ارشد امریکا روز دوشنبه اعتراف کرد که باراک اوباما در حال بررسی انتقال کمک های نظامی شامل تسلیحات مرگبار و کشنده برای ارتش اوکراین است.
به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام ارشد آمریکا با این حال خاطر نشان کرد که اوباما همچنان نگران انجام این اقدام است چون ارائه این کمک های مرگبار و کشنده به ارتش اوکراین خطر به راه انداختن جنگ نیابتی با روسیه را به همراه دارد.

این مقام کاخ سفید که خواست نامش فاش نشود، در ادامه عنوان کرد، به رغم این نگرانی به دلیل تشدید درگیری ها میان نیروهای دولتی و جدایی طلبان در شرق اوکراین، کاخ سفید تمایل داشته تا در مورد انتقال کمک های مرگبار برای ارتش اوکراین تصمیماتی بگیرد.

پیش از این نیز روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود که دولت واشنگتن به دنبال بررسی ارائه تسلیحات مرگبار برای ارتش اوکراین است.

تنش ها در شرق اوکراین در حالی همچنان ادامه دارد که اقدامات دیپلماتیک برای پایان دادن به بحران در این کشور ناکام بوده است. روسیه که از سوی غرب به مداخله در امور داخلی اوکراین متهم شده، بارها این ادعا را رد کرده و آمادگی خود را برای کمک به پایان دادن به خشونت ها در اوکراین اعلام کرده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین