|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۳۶۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۵
جنبش مردمی انصار الله یمن روز دوشنبه خواستار ادغام 20 هزار نفر از نیروهای خود در ارتش این کشور شد.
‫جنبش انصار الله یمن در مقابل پذیرش اجرای اقدامات امنیتی جدید در صنعا پایتخت، خواستار ادغام 20 هزار نفر از افراد مسلح خود در ارتش و دستگاه امنیتی این کشور شده است.

جنبش انصار الله روز یکشنبه به نیروها و جریان های سیاسی این کشور 3 روز مهلت داد تا برای خروج از بحران و خلا سیاسی در یمن چاره اندیشی کنند.

انصار الله همچنین تهدید کردکه در صورت شکست تلاش های گروهای سیاسی، اقداماتی را جهت ساماندهی قدرت دولت انجام خواهد داد.

این در حالی است که جریان های سیاسی خواستار انتقال مکان گفت و گوهای ملی از صنعا به شهر تعز در جنوب این کشور هستند.

احزاب و نیروهای سیاسی یمن تاکید کردند که تغییر مکان گفت و گوها مهمترین عامل تضمین برای ایجاد راه حل عادلانه برای برون از بحران کشور است، به نحوی که مورد توافق همه طرف های سیاسی باشد.

از سوی دیگر خبرنگار اسکای نیوز گزارش داد که گفت و گوهای جریان های سیاسی یمن با نظارت 'جمال بن عمر' فرستاده سازمان ملل تاکنون هیچ پیشرفتی نداشته است.

بر اساس این گزارش حزب 'التنظیم الوحدوی الشعبی الناصری' به دلیل ندادن امتیاز دهی مسوولان انصار الله از این گفت و گوها کنار کشیده است.

'عبد الله نعمان' دبیر کل حزب الناصری مدعی شد که نیروهای انصار الله حاضر نیستند از اقامت اجباری رییس جمهوری و اعضای دولت خودداری کند.

وی افزود: انصار الله همچنین حاضر به عقب راندن نیروهای مسلح خود از صنعا نیست و تهدید جریان های سیاسی از سوی جنبش اقدام غیر قابل پذیرش است.

حزب ناصری با تعیین مهلت 3 روزه برای خروج از بحران جاری از سوی انصار الله نیز مخالفت کرد.

یکی از عوامل بحران سیاسی و خلا قدرت در یمن، اصرار رییس جمهوری این کشور برای تقسیم یمن به 6 ایالت است، طرحی که توسط برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و در راس آن عربستان سعودی به دولت این کشور تحمیل شده است . درپی مخالفت جنبش مردمی انصار الله با این طرح، اختلافات سیاسی در این کشور اوج گرفته است .

با استعفای رییس جمهوری یمن در پی تحولات اخیر این کشور ، نیروهای تروریستی القاعده فعالیت خود را در یمن افزایش داده و حملات شان را به مکانهای نظامی و غیر نظامی افزوده است .
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین