|
|
امروز: پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۲
کد خبر: ۳۶۰۰۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۹
رئیس بیمارستان دامپزشکی مرکزی گفت: بلافاصله بعد از تشخیص این مورد در تماس با دامپزشک پیروز در سازمان محیط زیست و همچنین دامپزشک آفریقایی تصمیم به کنترل و مدیریت این نارسایی کلیوی گرفتیم.


تسنیم: رئیس بیمارستان دامپزشکی مرکزی گفت: بررسی‌های ما در همان ساعات اولیه نشان داد که خوشبختانه انسداد روده وجود ندارد اما "پیروز" با یک نارسایی حاد کلیوی طرف است. در حال حاضر شرایط حیوان ناپایدار است و هیچ کدام از کلیه‌ها در دفع سموم خوب عمل نمی‌کنند.

دکتر امید مرادی؛ رئیس بیمارستان دامپزشکی مرکزی اظهار کرد: در ساعت 1 بامداد پنجشنبه به ما اعلام شد که پیروز شرایط خوبی ندارد و مشکوک به انسداد روده است.

وی ادامه داد: بررسی‌های ما در همان ساعات اولیه نشان داد که خوشبختانه انسداد روده وجود ندارد اما پیروز با یک نارسایی حاد کلیوی طرف است.

رئیس بیمارستان دامپزشکی مرکزی گفت: بلافاصله بعد از تشخیص این مورد در تماس با دامپزشک پیروز در سازمان محیط زیست و همچنین دامپزشک آفریقایی تصمیم به کنترل و مدیریت این نارسایی کلیوی گرفتیم.

مرادی در رابطه با احتمال بهبودی پیروز توضیح داد: برای اظهارنظر درباره شرایط بهبودی پیروز زود است. درحال حاضر شرایط حیوان ناپایدار است و هیچ کدام از کلیه‌ها در دفع سموم خوب عمل نمی‌کنند اما امید داریم که درمان‌ها جواب داده و بسیار مهم است که پاسخ بدن پیروز به این درمان‌ها مثبت باشد.

وی درباره علت این بیماری گفت: نمی‌توان گفت که چه عاملی در این بیماری دخیل بوده اما حیوانی که در ‌شرایط خاص به دنیا آمده، رشد کرده و دوره‌های درمانی متفاوتی را پشت سر گذاشته شرایط متفاوتی با سایر حیوانات دارد که ممکن است این شرایط در ایجاد نارسایی کلیه مؤثر بوده باشند.

رئیس بیمارستان دامپزشکی مرکزی گفت: در حال حاضر تیم ما اوضاع را تحت کنترل دارد و کمک می‌کند که پیروز به شرایط مطلوب برسد.

مرادی با بیان اینکه بهبودی پیروز بسیار وابسته به این است که تا چه اندازه به درمان پاسخ دهد، گفت: این موضوع ملاک اصلی این است که ببینیم آیا به موفقیت نزدیک می‌شویم یا خیر.

وی درباره سابقه همکاری این مرکز با سازمان محیط زیست در درمان حیات وحش خاطرنشان کرد: مرکز ما، مرکز معتمد سازمان است که از سال 88 پذیرای انواع حیوانات با آسیب‌های متفاوت بوده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین