|
|
امروز: جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۳۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۱
سفیر آلمان در ایران گفت: سازمان ملل بهترین مرجع برای حمایت و احیا تالاب هامون به عنوان یک نهاد فرا منطقه ای، فرامرزی و بین المللی است.
'میکائیل بارون فون اونگرن- اشترنبرگ' روز دوشنبه در مراسم روز جهانی تالاب ها که پیرامون تالاب هامون در دانشگاه زابل در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد افزود: خیلی تحت تاثیر این ماموریت قرار گرفتم و وقتی پرواز کردم بر فراز این منطقه از بیابان و کویرها عبور کردیم و به این منطقه رسیدیم بسیار متاثر شدم.

وی بیان کرد: گذشته این منطقه را که دیده بودیم و شرایط فعلی و امروز را مشاهده کردم یادم آمد که این منطقه تاریخ چند هزار ساله دارد، باید اقدامی اساسی برای احیا این اکو سیستم انجام شود و خیلی خوب است که این مسیر ایجاد شده مسیر سیاسیون نیست، مردم منطقه و جامعه محلی نیز در این فرآیند هستند و دولت ها به ویژه دولت های ایران و افغانستان کمک کنند.

سفیر آلمان در ایران اظهار داشت: دولت آلمان علاقه مند به همکاری در حل این مشکل است ما سابقه طولانی همکاری با ایران را از گذشته داشته و همین طور سابقه سازنده و طولانی با کشور افغانستان داشته ایم، در این شرایط فقط ما همراه روزهای خوشی شما نیستیم در روزهای سختی و مشکلات همکاری و همراهی مان را اعلام می کنیم و امیدواریم برای حلف این مشکل راه حلی مناسبی پیدا کنیم.

وی افزود: خیلی خوشحالم که می بینم جنبه های فرامرزی و فراتر از مرزهای کشورها مورد توجه قرار گرفته و سازمان های مردمی این را به رسمیت می شناسند و راجع به آن صحبت می کنند.

بارون فون اونگرن اشترنبرگ بیان کرد: شعارهای داده می شود که هامون را برای بچه های ما حفظ کنید بنابراین هر دو جنبه بسیار مثبت و خوب است که مورد توجه قرار گرفته و می خواهم به دولت تبریک بگویم بخاطر اینکه موضوع محیط زیست را فراتر از منطقه برده و این موضوع خیلی مهمی است که ابراز خرسندی می کنم.

وی اضافه کرد: حل این مشکل یک شبه امکان پذیر نیست، بلکه نیازمند کار مداوم و همکاری مشترک در سطح بین المللی، منطقه ای، ملی و محلی است.

سفیر آلمان در ایران گفت: سعی می کنیم در این فرآیند یار و همراه شما باشیم و امیدواریم که با کمک یکدیگر این مشکل را رفع کنیم.

مراسم روز جهانی تالاب ها روز دوشنبه با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، نماینده مقیم سازمان ملل در ایران، سفیر افغانستان، استاندار سیستان و بلوچستان و مسوولان و مردم در دانشگاه زابل برگزار شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین