کد خبر: ۳۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۱
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تالاب ها مظهر همگرایی ملل هستند.
'معصومه ابتکار' روز دوشنبه در مراسم روز جهانی تالاب ها در تالاب هامون با بیان اینکه در ایران بیش از 70 تالاب مهم وجود دارد که خیلی از آنها در معرض تغییرات و آسیب جدی هستند، افزود: سد سازی، فعالیت های غیرمجاز، تخریب های انجام شده و فرآیند خشکسالی از جمله عواملی هستند که به تالاب های کشور آسیب وارد کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در دولت یازدهم با توجه ویژه رییس جمهوری نسبت به محیط زیست برای نخستین بار شاهد اختصاص ردیف بودجه ویژه برای تالاب های مهم کشور هستیم و در این زمینه برنامه خاصی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: رویکرد دولت یازدهم توجه ویژه به تالاب ها است و در این راستا برنامه اختصاصی مدیریت تالاب ها با همکاری مردم در دست اقدام است.

وی با بیان اینکه سند راهبردی تالاب هامون در دست تدوین است، افزود: سازمان حفاظت محیط زیست در نظر دارد بزودی یک برنامه ملی مشترک را برای نجات تالاب هامون در کنار برنامه منطقه ای و بین المللی آن تنظیم کند.

وی گفت: در نظر داریم برنامه تالاب بین المللی هامون را به عنوان یک تالاب مشترک و پارک صلح بین مرزهای مشترک ایران و افغانستان تعریف کنیم.

وی اظهار داشت: برنامه مشترک و بین المللی با افغانستان می تواند در تحکیم و پایداری روابط در زمینه های مختلف موثر واقع شود زیرا محیط زیست منحصر به طبیعت نیست بلکه به توسعه پایدار مربوط می شود.

وی از رسانه ها خواست تا پیام مهم روز جهانی تالاب ها که همانا صلح، دوستی و آشتی جهانیان است را از طرف ملت بزرگ ایران به جهانیان برسانند.

وی اظهار امیدواری کرد، با احیا مجدد تالاب هامون همانند گذشته سرزندگی، نشاط و فعالیت به این منطقه از کشور بازگردد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که گری لوییس نماینده مقیم سازمان ملل در ایران، سفیران آلمان و افغانستان و مسوولان و مردم منطقه نیز حضور داشتند، نشان همیار محیط زیست از سوی رییس سازمان حفاظت محیط زیست به استاندار سیستان و بلوچستان اهدا شد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین