|
|
امروز: يکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۴
کد خبر: ۳۵۹۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
جانشین کنگره شهدای روحانی سراسر کشور با اشاره به آمار ۴هزار و ۵۰۰ شهید روحانی گفت: روحانیت بیش از تمام اقشار شهید داده است اما در تقویم ما هیچ روزی به نام روز شهدای روحانی نامگذاری نشده که لازم است این موضوع مورد توجه قرار گیرد.
یحیی عقیلی عصر امروز در نشست خبری تحلیلی روحانیت انقلابی؛ دیروز، امروز، فردا با اشاره به اقداماتی که دشمن برای تخریب چهره روحانیت می‌کوشند اظهار داشت: امروزه قشر روحانیت در خط دفاع از ولایت و اسلام حضور فعال دارند.

جانشین کنگره شهدای روحانی سراسر کشور با بیان اینکه طبق آمار بنیاد شهید روحانیت 6 برابر دیگر افراد شهید داده است، افزود: از سال 57 تا 68 قریب به 45 هزار روحانی در جبهه‌ها حضور داشتند که و از این تعداد 10 درصد به شهادت رسیده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در سال 65 بیشترین تعداد شهید روحانی تقدیم اسلام شده است، بیان کرد: امروزه روحانیونی هستند که الان در نهضت‌ها نقش موثری دارند، در حال حاضر بیش از 4500 شهید روحانی داشته‌ایم.

عقیلی با اشاره به اینکه کنگره شهدای روحانی بصورت استانی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همچنین برگزاری کنگره شهدای روحانی خارج کشور نیز در دستور کار ما قرار دارد.

جانشین کنگره شهدای روحانی سراسر کشور با اشاره به شهدای روحانی ایرانی که در خارج از کشور به شهادت رسیده‌اند اشاره کرد و افزود: شهید نواب، شهید گنجی و شهید ابراهیمی از جمله این شهدا هستند.

عقیلی با تاکید براینکه کنگره شهدای روحانی هم در داخل و هم در خارج از کشور مشغول فعالیت هستند، خاطرنشان کرد: روحانیت بیش از تمام اقشار شهید داده است اما در تقویم ما هیچ روزی به نام روز شهدای روحانی نامگذاری نشده است که لازم است این موضوع مورد توجه قرار گیرد.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین