|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲
کد خبر: ۳۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۰
نایب رییس اول مجلس شورای اسلامی گفت: امروز آمریکا در مذاکرات هسته ای 1+5 در موضع ضعف قرار دارد و فاقد قدرت در تصمیم گیری است.
حجت الاسلام و المسلمین «سید محمد حسن ابوترابی فرد» روزیکشنبه در اجتماع با شکوه مردم در آیین آغازجشن های ایام الله دهه فجر درمرقد مطهر امام خمینی (ره) افزود: این ضعف موضع به حدی رسیده که خود آمریکایی ها به آن اعتراف کرده اند طوریکه سناتور آمریکایی و معمار تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران که از همه ظرفیت های کنگره آمریکا بر تحریم های سخت و نابوی چرخه اقتصادی ایران پرده برداشته امروز اذعان داشته که آمریکا در موضع ضعف قرار گرفته و جمهوری اسلامی در مذاکرات در موضع اقتدار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد که این موفقیت ایران اسلامی و اقتدار آن برگرفته از اندیشه های ناب امام راحل و رهبری خردمندانه ولی امر مسلمین، ثمره خون شهدا و انسجام و حدت ملت است.

حجت الاسلام ابوترابی فرد گفت: اقتدار جمهوری اسلامی الهام بخش امنیت برای کشورهای منطقه از جمله عراق، بحرین، لبنان، فلسطین و سوریه است و این پیروزی ، از برکت اندیشه های ناب امام راحل و رهبری در دنیای معاصر است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی افزود: باید بر راه امام و اندیشه سیاسی او تکیه کرد که از خدای سبحان و رسول خدا و ائمه اطهار(ع) نشات گرفته و ملت ایران در آموزه های دینی و قرآنی درعمل راه امام را تداوم می بخشند.

ابوترابی فرد افزود: اندیشه های سیاسی و تفکرات ناب حضرت امام امروز چراغ راه مردم ایران برای کسب افتخارو سربلندی در جهان شده و جایگاه رفیع جمهوری اسلامی در عرصه های مختلف موجب شده است.

وی گفت: امروز ملت ایران پس از 36 سال از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی همچنان بر اندیشه های ناب امام امت تاکید دارند بطوریکه شاهد تحقق آرمانهای امام راحل و اندیشه های او هستند.

ابوترابی فرد با ذکر این مطلب که 12بهمن ماه سال 57 که با حضور امام در قلب ملت ایران و جامعه انقلاب ما حرکت پرشوری برای شکل گیری انقلاب اسلامی آغاز شد تصریح کرد: هیچ تحلیل گر و سیاستمداری فکرنمی کرد در طول چهار دهه گذشته انقلاب اسلامی از این همه تحریم و تهدید عبور و جایگاهی فاخر در بین دیگر ملل جهان پیدا کند.

وی با بیان این مطلب که هیچ سیاستمداری تا به امروز فکر نمی کرد ملت ایران برابر زیاده خواهی دشمنان به مدت 36 سال استقامت کند تاکید کرد که آنان گمان نمی بردند ملت ایران به رهبری امام راحل در دفاع مقدس پیروز شوند.

نماینده مردم تهران، اسلامشهر، شمیرانات و ری در مجلس شورای اسلامی گفت: بصیرت و مقاومت ملت ایران در پرتو انقلاب 36 ساله باعث شده تا لبنان و سوریه امروز ایران اسلامی را الگوی خود قرار دهند.

ابوترابی فرد، پیروزی حزب الله لبنان با الهام از استقامت ملت ایران و نقشه تعریف شده از سوی رهبر معظم انقلاب بود و ایستادگی مردم یمن، بحرین و مردم مظلوم غزه در جنگ با رژیم صهیونیستی، به دنبال پیروی از آرمان های انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه بیداری اسلامی، میراث امام در کشورهای اسلامی افزود: در اوج فشارهای بیگانگان، انقلاب اسلامی نماد وحدت اسلامی دیگر ملل جهان شده و امروز ملت ایران نماد امنیت و اقتدار مقابل کشورهای زورگوست و در جایگاه رفیعی قرار گرفته است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین