|
|
امروز: جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۵۸۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۴
'خالد البطش' از رهبران جهاد اسلامی فلسطین، حفظ دولت توافق فلسطینی را ضروری خواند و سقوط آن را در اوضاع کنونی پر چالش، موجب تاثیر گذاری منفی بر مساله فلسطین دانست
البطش در گفت وگو با خبرگزاری «ایرنا» بر اهمیت استمرار دولت توافق که در نتیجه تفاهمات بین حرکت «فتح» و جنبش «حماس» شکل گرفت تاکید کرد.

سامی ابوزهری سخنگوی «حماس» پیش از این اعلام کرده بود که «سخن حرکت فتح در اینکه دولت اجازه و امکان انجام مسئولیت های محوله را در غزه ندارد، بهانه تراشی و دروغی است که برای سرپوش گذاشتن بر شکست دولت و رفتار تبعیض آمیز آن در حق غزه گفته می شود.»

البطش همچنین خواستار کنار گذاشتن اختلافات در جهت تقویت مشارکت ملی و اجرای انتخابات مجلس ملی و پارلمان و انتخابات ریاست جمهوری شد.

وی از «رامی حمدالله» نخست وزیر دولت فلسطین درخواست کرد جلسه ای بین حرکت «فتح» و «حماس» و بقیه گروه های فلسطینی ترتیب دهد و آنها را از بندهای مربوط به توافق تشکیل دولت مطلع سازد. وی تاکید کرد که ادامه یافتن وضعیت کنونی منجر به اتهام زنی شدیدتر گروه ها به یکدیگر خواهد شد.

البطش توضیح داد: «علت اینکه دولت نتوانسته وظایف خود را در قبال غزه به انجام برساند موانعی بود که بر سر راه دولت قرار داشت.»

وی تاکید کرد: «خطراتی که متوجه فلسطین است اقتضا می کند همه گروه های داخلی به اختلافات و ارائه تفسیرهای شخصی از مسائل پایان دهند.»

این عضو برجسته حرکت «جهاد اسلامی» خاطر نشان کرد: «باید با توافق همه گروه ها کمیته ای تشکیل شود که مصالحه و بعد ملی و قانونی در آن مراعات شود. ما در حرکت «جهاد اسلامی» تماس های خود را با برادران مان در رام الله و وزرای مربوطه ادامه خواهیم داد و در عین حال با برادران عضو «حماس» نیز تماس هایی داریم و هدف ما رسیدن به نقطه شروعی در جهت اجرای موارد توافق شده است.»

شایان ذکر است، کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین تیمی به سرپرستی «عزام الاحمد» عضو کمیته مرکزی حرکت «فتح» تشکیل داده که در روزهای آینده به منظور تماس با «حماس» و «جهاد اسلامی» و حل و فصل مشکلات پیش آمده به غزه خواهد رفت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین