|
|
امروز: دوشنبه ۱۱ تير ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۷
کد خبر: ۳۵۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404 با محوریت مدیریت جامع و راهبردی انرژی، آب و تجارت کشور در افق سند چشم انداز، با حضور برخی از مقامات عالیه کشور طی روزهای 20 و 21 بهمن ماه در مرکز همایش های بین المللی تهران برگزار می شود.
چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404؛ به همت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار می شود و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزرای امور اقتصادی و دارائی، نفت، نیرو و صنعت معدن و تجارت در آن سخنرانی خواهند کرد.

در چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404علاوه بر وزراء، روسای کمیسیون های اقتصادی و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و استادان 55 دانشگاه و مرکز علمی داخلی و خارجی نیز حضور خواهند داشت.

روز نخست این سمپوزیوم مراسم افتتاحیه و سخرانی و ارائه نظرات مقامات مختلف کشوری است و روز دوم هم به مسائل تخصصی و علمی از جمله سه پانل تخصصی، مدیریت جامع انرژی کشور، مدیریت راهبردی بحران آب کشور و چشم انداز تجارت ایران بعد از لغو تحریم ها اختصاص یافته است.

بازبررسی غفلت ها و تدبیرها در هماهنگی موثر با سیاستگزاری جهانی انرژی و آثار آن بر راهبرد انرژی کشور، تاکید بر اهمیت تدوین کاربردی نقشه راه کشور در صیانت از منابع انرژی به عنوان ثروت بین المللی و ضرورت آینده نگری در جهت بهبود سیاستگزاری و مدیریت انرژی در راستای ارتقاء و تثبیت جایگاه بین المللی کشور بخشی از محورهای این سمپوزیم است.

همچنین ضرورت جامع نگری در نقش مدیریت راهبردی تجارت و توسعه کشور در راستای تحقق اهداف سیاست های سند چشم انداز، ارائه آخرین دستاوردهای کشور در زمینه انرژی در شرایط تحریم ها و ضرورت بازنگری در مولفه های مدیریت جهادی، از دیگر موضوعات مطرح در سمپوزیوم چهارم است.

تاکید بر دانائی محوری در مدیریت انرژی کشور، تاکید بر لزوم همگرائی وزارتخانه های اقتصادی و سازمان های مرتبط در تدوین و اجرای متمرکز راهبردهای کلان در توسعه همه جانبه کشور، پایش مداوم روند تحقق اهداف سند چشم انداز، تاکید بر لزوم مدیریت جامع نگرانه سیاستگزاری در زمینه صنعت ،تجارت توسعه و اقتصاد کشور در تحقق اهداف سند چشم انداز مهمترین اهداف برگزاری چهارمین سمپوزیوم ایران در افق 1404 است.

در این سمپوزیوم چهره های مطرحی از برخی سازمان های جهانی از جمله یونسکو ، اکو و برنامه توسعه سازمان ملل نیز حضور خواهند داشت.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین