|
|
امروز: سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۳۵۸۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۰
رییس جمعیت هلال احمر شهرستان سوادکوه از نجات جان 3 کوهنورد در منطقه کوهستانی سنگده این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی هلال احمر مازندران ' جهانگیر آذری ' روز شنبه گفت : در پی وقوع بهمن و سقوط 3 نفر کوهنورد اهل قائمشهر و ساری در قله خِرو نَرو در منطقه کوهستانی سنگده در ساعت 14 روز پنجشنبه نهم بهمن ماه ، یک تیم 8 نفره امداد کوهستان با یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی امدادی از جمعیت سوادکوه به منطقه اعزام و عملیات جستجو را آغاز کردند.

وی افزود : با توجه به کوهستانی بودن منطقه و وجود برف زیاد در خواست نیروی کمکی شد که یک تیم از هلال احمر قائمشهر و یک تیم از ستاد استان به منطقه اعزام شدند.

آذری ادامه داد: پس از 11 ساعت جستجو و تلاش طاقت فرسا به لحاظ کوهستانی بودن و پوشش برف به ارتفاع یک متر و همزمان ریزش بهمن ،نیروهای ما توانستند هر 3 نفر را پیدا و پس از انجام خدمات اولیه امدادی با استفاده از تجهیزات کوهستان و بسکت با وجود شکستگی پا و زخمی شدن از نواحی سرو صورت ، به نقطه امن انتقال دهند.

رییس هلال احمر سوادکوه ضمن تقدیر از اهالی روستای سنگده که بعنوان راهنما نقش زیادی در پیدا شدن این افراد داشتند گفت: 3 کوهنورد پس از انجام اقدامات لازم ، توسط آمبولانس جمعیت و اورژانس 115 به بیمارستان شهدای زیراب اعزام شدند.

شهرستان سوادکوه در جنوب استان مازندران قرار دارد و محور فیروز کوه از این شهرستان می گذرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین