|
|
امروز: شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۴
کد خبر: ۳۵۸۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۴
تبادل پیام‌ها از کانال‌های مختلف ادامه دارد و به قوت خودش باقی هست. موضوع هسته ای صرفا موضوع ایران نیست. همانطور که سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرده بورل در این ارتباط در تعامل با طرف‌های ذیربط از جمله با طرف ایرانی و طرف آمریکایی هست و از این چارچوب تبادل پیام‌ها و دیدگاه‌ها ادامه دارد و از طریق چارچوب‌های ارتباطی دیگری که در سطوح مختلف در کانال‌های دیپلماتیک وجود دارد.

سخنگوی وزارت خارجه درباره گام‌های جدید ایران برای پیشبرد مذاکرات احیای برجام و خبر منتشر شده درباره گفت‌وگوی ایروانی و رابرت مالی بیان کرد: توضیحات وزیر خارجه جدیدترین اظهارنظر رسمی وزارت خارجه در عالیترین سطح بود و گمان می‌کنم کافی باشد.

وی تأکید کرد: تبادل پیام‌ها از کانال‌های مختلف ادامه دارد و به قوت خودش باقی هست. موضوع هسته ای صرفا موضوع ایران نیست. همانطور که سخنگوی اتحادیه اروپا اعلام کرده بورل در این ارتباط در تعامل با طرف‌های ذیربط از جمله با طرف ایرانی و طرف آمریکایی هست و از این چارچوب تبادل پیام‌ها و دیدگاه‌ها ادامه دارد و از طریق چارچوب‌های ارتباطی دیگری که در سطوح مختلف در کانال‌های دیپلماتیک وجود دارد.

کنعانی افزود: عدم برگزاری جلسات رسمی مذاکرات به معنای عدم تبادل پیام و دیدگاه نیست. در این زمینه مواضع و دیدگاه‌های ایران روشن است. موضوع هسته‌ای موضوعی است که اگر منافع ایران در آن است حتما منافع طرف‌های دیگر هم از جمله دولت آمریکا و از جمله اعضای اروپایی برجام در آن است و به نظر می‌رسد همه طرف‌ها نسبت به این موضوع اهتمام دارند. روند پیگیری موضوع هسته ای و رفع تحریم‌های ظالمانه و یکجانبه علیه ایران در چارچوب‌های دیپلماتیک مورد اهتمام ایران است. طرف‌های دیگر در مواضع نشان دادند که نسبت به اصل برجام اهتمام دارند و تا الان نسبت به حفظ آن تأکید داشتند باید ببینیم تا چه میزازن با اقدام عملی اعضای غربی برجام در حفظ توافق و ازسرگیری اجرای آن روبرو خواهیم بود و همکاری سازنده آنها را خواهیم دید.

وی با اشاره به توضیح نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره عدم دیدار ایروانی و مالی گفت: مذاکره مستقیم دوجانبه‌ای با دولت آمریکا نداریم.

سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سؤالی بیان کرد: دولت آمریکا سابقه طولانی بیش از ۴۰ ساله به اندازه عمر انقلاب اسلامی ایران از سیاست‌های غلط، غیرسازنده و مخرب در ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران داشته است.در طول سنوات طولانی گذشته در این زمینه اقدامات دولت آمریکا متعدد و متنوع بوده و در حوزه‌های مختلف شاهد این رفتارهای خصمانه دولت آمریکا علیه ایران بودیم و از این ناحیه هم خسارات متعددی بر دولت و ملت ایران وارد شد. ماهیت رفتار آمریکا نسبت به ملت و دولت ایران خصمانه است. دولت آمریکا در حوزه تحریم‌ها مرتکب نقض فاحش حقوق بشر شده و این تحریم‌ها مصادیق جنایت علیه بشریت است و اینها در پرونده رفتار دولت آمریکا علیه ایران ثبت و ضبط شده است. این به دولت آمریکا برمی‌گردد که تا چه زمانی این رفتار را اصلاح کرده و مایل باشد شرایط حاکم بر روابط دوجانبه در ریل دیگری قرار بگیرد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین