|
|
امروز: جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۰
کد خبر: ۳۵۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۶
قائم مقام و معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نهادینه سازی بهداشت و توجه به امر پیشگیری بطور کامل در سطح جامعه از برنامه های این وزارتخانه است.
دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز شنبه به نقل از دکتر 'ایرج حریرچی' در گردهمایی هیات امنای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی شمال شرق کشور در مشهد گزارش داد: برقراری کامل زنجیره ارجاع پزشکان و نهادینه سازی بهداشت در جامعه از برنامه های پیچیده ای می باشد که نیازمند تلاش و همکاری بیشتر است.

معاون توسعه، مدیریت و منابع وزارت بهداشت گفت: امسال اقدامات بزرگی در قالب اجرای برنامه تحول نظام سلامت در سطح کشور به اجرا درآمد و رضایتی که اکنون در میان مردم و مسوولان ایجاد شده حاصل تلاش تمامی مسوولان، پزشکان، پرستاران و کارکنان دانشگاههای علوم پزشکی می باشد که به ثمر نشسته است.

وی ادامه داد: برنامه های حوزه سلامت مورد توجه و حمایتهای ویژه رهبر فرزانه انقلاب، دولت و مجلس شورای اسلامی قرار دارد و این امر وظایف دانشگاههای علوم پزشکی را برای اجرای بهینه طرحهای مربوطه سنگینتر ساخته است.

دکتر حریرچی با بیان اینکه ارتقا سلامت مردم از وظایف دانشگاههای علوم پزشکی کشور است افزود: اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی برای تکمیل این زنجیره بکار می رود.

وی گفت: تفاوتی که دانشگاههای علوم پزشکی با دیگر سازمانها و دانشگاههای کشور دارند این است که هر اقدامی در زمینه آموزش و پژوهش صورت می گیرد در نهایت به سلامت مردم منتهی می شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: بنابراین ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر باید به عنوان یک اصل در اولویت برنامه های دانشگاههای علوم پزشکی قرار گیرد.

وی ادامه داد: دانشگاههای علوم پزشکی علاوه بر وظایف منطقه ای و ارتقا سلامت و بهداشت مردم باید برنامه های الگویی را نیز برای اجرا در سطح کشور در دستور کار خود قرار دهند.

او گفت: این برنامه ها می تواند در اجرای طرح پزشک خانواده، ارتقا خدمات در مناطق حاشیه شهر و سکونتگاههای غیررسمی، کنترل دخانیات، کشف موارد جدید دیابت و ارجاع مناسب، پوشش واکسیناسیون، پیشگیری و مقابله با ایدز اجرا و به عنوان الگویی برای دیگر دانشگاههای علوم پزشکی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه محرومان و اقشار آسیب پذیر ساکن در مناطق روستایی، حاشیه و سکونتگاههای غیررسمی بیشتر در معرض آسیب قرار دارند افزود: در حوزه بهداشت و درمان هیچ کاری نباید انجام شود مگر محرومان از آن بهره مند شوند.

دبیر گردهمایی هیات امنای دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی شمال شرق کشور نیز هدف از این نشست را بررسی حسابها و ترازنامه مالی دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی شمال شرق کشور عنوان کرد.

دکتر 'مصطفی مهرابی بهار' افزود: در این گردهمایی مسوولان دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی مشهد، بیرجند، بجنورد و اسفراین، تربت جام، نیشابور، گناباد، سبزوار و تربت حیدریه حضور دارند.

گردهمایی هیات امناء دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی شمال شرق کشور تا روز 13 بهمن ماه در مشهد ادامه دارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین