|
|
امروز: سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۳۵۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
روسیه مدعی است که چندین شهرستان در شرق اوکراین را ضمیمه خاکش کرده و این نگرانی وجود دارد که اگر نیروهای اوکراینی مناطقی را که از دست داده‌اند، پس بگیرند، ممکن است روسیه ادعا کند که مورد تهاجم قرار گرفته است.

بی بی سی: یک دیپلمات ارشد روسیه هشدار داده است که بلاروس ممکن است نیروهایش را به کمک روسیه در حمله به اوکراین اعزام کند. در همین حال وزیر دفاع اوکراین می‌گوید اطمینان دارد کشورهای غربی، تانک و جنگنده و دیگر سلاح‌های مورد نیاز را برای شکست دادن روسیه در اختیار کشورش قرار می‌دهند.

آلکسی پولیشچوک، معاون وزارت خارجه روسیه گفته است که اگر اوکراین به روسیه حمله کند، این موضوع دلیلی کافی برای بلاروس برای کمک به روسیه خواهد بود.

بلاروس تنها متحد روسیه در منطقه است و در هفته های اخیر مانورهای نظامی مشترکی را با روسیه برگزار کرده است.

روسیه مدعی است که چندین شهرستان در شرق اوکراین را ضمیمه خاکش کرده و این نگرانی وجود دارد که اگر نیروهای اوکراینی مناطقی را که از دست داده‌اند، پس بگیرند، ممکن است روسیه ادعا کند که مورد تهاجم قرار گرفته است.

از سوی دیگر، اولکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین به بی‌بی‌سی گفته است مطمئن است کشورهای غربی تانک سنگین، جنگنده و سایر تسلیحات دوربرد مورد نیاز برای شکست روسیه را تامین خواهند کرد.

کشورهای ناتو به طور پیوسته برد تسلیحاتی را که در طول جنگ به اوکراین داده‌اند افزایش داده‌اند.
وزیر دفاع اوکراین می‌گوید اوکراین عملاً به عضوی از ائتلاف ناتو تبدیل شده است، چون کشورهای غربی که زمانی نگران این بودند که کمک‌های نظامی به عنوان عامل تشدید تنش از سوی روسیه تلقی شود، «رویکرد فکری» خود را تغییر داده‌اند.

 رزنیکوف ادعا کرد که روسیه روزانه ۶۰۰ نفر را در نبردهای شدید در اطراف سولدار و باخموت در شرق از دست می‌دهد، در حالی که تلفات اوکراین یک دهم آن است.

او گفت روسیه در حال آماده شدن برای عملیات در بهار است.

روسیه گفته است نیروهایش، یک شهر معدن نمک در شهرق اوکراین به نام سولدار را که کانون درگیری‌های شدید بوده، در کنترل خود دارند.

وزارت دفاع روسیه گفت که کنترل سولدار به نیروهای روسی اجازه می‌دهد تا راه دسترسی نیروهای اوکراینی را در باخموت که ماه‌ها به آن حمله کرده‌اند، قطع کنند. اوکراین هنوز واکنشی نشان نداده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تهاجم خود به اوکراین را نبردی علیه کشورهای غربی که می‌خواهند روسیه را تضعیف کنند، توصیف کرده است.

مقام‌های روسیه می‌گویند آنها در اوکراین در حال جنگ با ناتو هستند. آنها تامین تسلیحات مورد نیاز اوکراین از سوی کشورهای غربی را یک اقدام خصم آور تلقی کرده‌اند.

اوکراین برای سال‌ها تلاش کرده عضو پیمان ناتو شود. ولادیمیر پوتین، پیوستن اوکراین به این پیمان نظامی را تهدیدی برای امنیت روسیه دانسته است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین نیز خواهان پیوستن سریع کشورش به ناتو است، اما به نظر نمی‌رسد کشورهای عضو ناتو به رغم حمایت‌‌های لفظی، این درخواست اوکراین را حتی در صورت خاتمه جنگ به صورت جدی مد نظر قرار دهند.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اخبار روز
ببینید و بشنوید
آخرین عناوین